معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین مطرح کرد
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: این اداره‌کل به 2 هزار و 770 زن سرپرست خانواده که نیمی از این آمار همسر ندارند و یا بدسرپرست هستند، خدمات ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در جلسه ستاد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، با بیان اینکه این اداره‌کل به دو هزار و 770 زن سرپرست خانواده که نیمی از این آمار همسر ندارند و یا بدسرپرست هستند، خدمات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: اولویت در زمینه‌های مسکن، درمان و اشتغال با زنانی است که همسر نداشته و زنان بدسرپرست در اولویت دوم قرار دارند چراکه شرایط زنانی که همسر ندارند از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی در خصوص 18 کارگروه که در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، افزود: دستگاه‌های مرتبط باید همکاری خود را بیش از پیش افزایش دهند تا شاهد نتایج مناسب در زمینه آسیب‌های اجتماعی بود.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه 628 کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد و 310 نفر از این آمار معلول هستند، گفت: این افراد در سامانه سازمان بهزیستی ثبت شده‌ و اما برای ادامه تحصیل هیچ اقدامی نکرد‌ه‌اند.

وی عنوان کرد: باید نسبت به این جمعیت اعتمادسازی صورت گیرد و در راستای ساختن شخصیت این کودکان گام‌های مؤثری برداشته شود تا به هر شکلی که ممکن است به آغوش جامعه بازگردانده شوند و به تحصیل ادامه دهند.

استاندار قزوین هم در این جلسه اضافه کرد: مسؤولان بهزیستی باید گزارش مستقلی از دو هزار و 700 دانش‌آموز فرزند طلاق ارائه دهند تا تصمیمات لازم برای این کودکان اتخاذ شده و بعد از آن باید فرزندان اعتیاد شناخته شوند تا راهکارهایی در این زمینه ارائه و معرفی شود.

فریدون همتی با بیان اینکه مدارس پایه جامعه است، گفت: باید مشکلات مدارس شناخته شود و برای رفع و حتی تقویت‌بخشی که دچار اشکال است، اقدامات لازم صورت گیرد و گزارش بهبود وضعیت مدارس ارائه شود.

وی اضافه کرد: با رفع مشکلات مدرسه، دانش‌آموز برای ورود به جامعه آموزش‌های لازم و مناسب را در مدرسه گذرانده و با علل پیشگیری مشکلات از هم در حال حاضر آشنایی دارد و پس از فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه یک فرد مورد اعتماد و مفید تحویل جامعه می‌شود.

استاندار قزوین به موضوع طلاق اشاره و عنوان کرد: قزوین یک شهر مذهبی است و موضوع طلاق با پیشینه این شهر همخوانی ندارد و باید در این زمینه آسیب‌شناسی مناسب صورت گیرد و راهکار معینی معرفی شود و به جای فرافکنی و کلی صحبت کردن به اصل موضوع و علل طلاق پرداخته شود.

همتی تصریح کرد: مسؤولان ارشد استان در خصوص با تمام موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره در استانداری قزوین جلسه برگزار می‌کنند تا هم‌افزایی صورت گیرد و تمام مسؤولان بر روی هدف مشخصی متمرکز شده و با همکاری و هماهنگی بتوانند بر مشکلات فائق آیند.

وی با اشاره به اینکه برای کودکان خیابانی باید چاره‌اندیشی کرد، گفت: اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با مشارکت شهرداری باید برای کودکان خیابان و متکدیان شهر مکانی را تعبیه کند و نیروی انتظامی هم برای جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر و انتقال این افراد به کمپ مشخص شده، وارد عمل شود و در این کمپ‌ها برای کودکان خیابانی برنامه مناسبی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه هر دستگاهی وظیفه مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: هر دستگاه و ارگانی به تنهایی نمی‌تواند وظایف محوله را انجام دهد و برای به نتیجه رسیدن در امور خود باید با سایر دستگاه‌ها همکاری داشته باشد.

همتی ادامه داد: مالک اصلی وسایل موجود در ادارات نظام جمهوری اسلامی است و نگرش همکاری بین ارگان‌ها باید نهادینه شود تا امور به بهترین شکل انجام شده و منجر به سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار