مدير كل پزشكي قانونی استان قزوين از رشد 53 درصدی سقط جنین قانونی در استان قزوین در 11 ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین‌، بهزاد وليزاده مدير كل پزشكي استان قزوين در گفتگو با تابناک قزوین اظهار کرد: بر اساس آمار موجود در پزشكي قانوني استان طی 11 ماه اول سالجاری تعداد 115 نفر برای دریافت مجوز سقط جنین درمانی مراجعه و مجوز دریافت کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال 94 رشد 53 درصدی را نشان می دهد.
وي افزود: استان قزوين در سال 94 در مورد صدور مجوز انجام سقط درمانی در رتبه 8 بين 31 استان قرار گرفته بود. وی با اشاره به موارد صدور مجوز سقط درمانی ادامه داد: وجود ناهنجاري در جنين كه بعد از تولد موجب حرج مادر شود و يا بيماري مادر به نحوي كه ادامه بارداري براي او خطر جاني به همراه داشته باشد از مواردی است که مجوز سقط جنین پس از تایید  توسط سه پزشك متخصص توسط پزشكي قانوني صادر می گردد.
ولیزاده ادامه داد. براي دريافت مجوز سقط درماني فرد متقاضي (مادر باردار) مي تواند بدون داشتن معرفي نامه از مراجع قضايي و صرفا با ارائه مدارك هويتي معتبر و كليه مدارك باليني به مركز پزشكي قانوني استان مراجعه نموده تشکیل پرونده دهد که پس از انجام بررسیهای لازم مجوزهای قانونی صادر می گردد.به گفته وي به دليل اهميت زمان در رسيدگي به پرونده هاي سقط درماني، پزشكي قانوني تلاش كرده در كوتاه ترين زمان ممكن اين پرونده ها را بررسي و نتيجه را اعلام كند.
مدیرکل پزشک قانونی استان قزوین  در ادامه با اشاره به اهمیت سقط جنین درمانی برای پیشگیری از تولد نوزادان ناقص الخلقه و نیز پیشگیری از مرگ و میر مادران باردار افزود: سقط جنین درمانی بر خلاف سقط های زیر زمینی بر اساس مستندات علمی و طبق قانون و با رعایت جوانب شرعی موضوع صورت می گیرد و چون در مراکز مجهز بیمارستانی اقدام می گردد، خطرات جانبی بسیار کمتری را برای مادران باردار به همراه دارد و آگاهی مردم از آن می تواند از سقطهای غیر قانونی و کنترل نشده جلوگیری نماید.

برچسب ها: تابناک ، قزوین ، سقط جنین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار