با هدف آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها صورت گرفت
مانور آتش‌نشانی شهر اقبالیه با هدف آمادگی آتش‌نشانان این شهر در مقابله با حوادث، بحران‌ها و بلایای طبیعی امروز در کارخانه آسفالت شهرداری شهر اقبالیه برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مانور آتش‌نشانی شهر اقبالیه با هدف آمادگی آتش‌نشانان این شهر در مقابله با حوادث، بحران‌ها و بلایای طبیعی صبح امروز در کارخانه آسفالت شهرداری شهر اقبالیه برگزار شد.

مسؤول آتش‌نشانی شهر اقبالیه در این مراسم در جمع آتش‌نشانان شهر اقبالیه اظهار داشت: هدف از اجرای این مانور ارائه تجهیزات آتش‌نشانی و توانایی مواجه شدن با سوانح در مواقع بحرانی و بروز حوادث غیرمترقبه است که از سوی کارکنان آتش‌نشانی این شهر انجام شد.

محمد گروسی افزود: آتش‌نشانی یکی از واحدهای مهم شهرداری است که نیاز به آموزش‌های مناسب و تهیه تجهیزات و امکانات به روز و مناسب برای اطفا حریق و خدمات‌رسانی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: آنچه که در امر آتش‌نشانی حائز اهمیت بوده رسیدن سریع و به موقع نیروهای امداد به محل حادثه است که باید در کمترین زمان انجام شود.

مسؤول آتش‌نشانی شهر اقبالیه گفت: این مانور در سه بخش امدادونجات جاده‌ای، اطفا حریق در ارتفاع و اطفا حریق به وسیله استفاده از پمپ پرتابل صورت گرفته است.

گروسی در خصوص برگزاری مانور آتش‌نشانی در شهر اقبالیه تصریح کرد: از آن جایی که مسؤولیت اصلی مدیریت عملیات و تصمیم‌گیری در حالت استراتژی است، تمام افراد تیم آتش‌نشانی باید شرح و وظایف خود را در انجام اقدامات بدانند و بدین منظور بعد از حضور در صحنه عملیات بلافاصله استراتژی مورد نظر را انتخاب کرده و وارد صحنه عملیات شوند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی داشتن درک درست از انجام عملیات مؤثر تنها در سایه‌ به‌کارگیری درست تجارب است و در غیر این صورت اجرای عملیات با چالش روبه‌رو شده و این مهم تنها از انجام مانور و تمرینات حاصل می‌شود.

مسؤول آتش‌نشانی شهر اقبالیه با اشاره به دستاورد دیگر مانور آتش‌نشانی یادآور شد: مانور عملیاتی مزایای دیگری همچون آشنایی کامل نیروهای آتش‌نشان با امکانات، نحوه کار با تجهیزات خودروهای آتش‌نشانی و همچنین شناسایی نقاط و گلوگاه‌های حساس و حادثه‌خیز است که در این مانور آتش‌نشانان با این موارد بیشتر آشنا شده و بر تجربیات خود در زمینه انجام مأموریت می‌افزایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار