مدیر عامل ستاد دیه قزوین از آزادی 60تن از زندانیان جرائم غیرعمد استان با بدهی زیر220میلیون ریال با کمک افراد خیر تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 28 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین؛ ابوالفضل حسینی مرادآبادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با مصوبه اخیر ستاد دیه کشور مبنی بر امکان آزادی زندانیان بدون سابقه کیفری با بدهی تا سقف 220میلیون ریال، اسامی 60 تن از واجدین شرایط را استخراج کرده ایم و با مشارکت افراد خیر تاکنون آزادسازی 17 تن آنها نهایی شده و برای سایرین نیز در مرحله اقدام بوده و تا پایان سال محقق می شود.
وی اضافه کرد: رسالت ستاد دیه، کمک رسانی و حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد شامل سوانح جاده ای،مهریه،نفقه،حوادث ناشی از کار و بدهی های مالی به غیر از کلاهبرداری است.
مرادآبادی ادامه داد:این نهاد به صورت مردمی اداره می شود و بودجه و کمک آن از طریق منابع دولتی،بانک ها و افراد خیر تامین می شود.
وی اضافه کرد:از ابتدای سال جاری 250زندانی جرائم غیرعمد در استان با مجموع بدهی 150میلیارد ریال از زندان آزاد شده اند که 10 تن از آنها زنان و بقیه مرد بوده اند.
مدیرعامل ستاد دیه استان قزوین در ادامه نسبت به قرعه کشی های خانگی که معمولا در میان زنان رواج دارد، هشدار داد و گفت: برخی اوقات آشنا نبودن بانوان به امور مالی و قواعد آن موجب تشکیل پرونده در محاکم قضایی می شود که گرفتاری ها و حتی از هم پاشیدگی خانواده ها را در پی دارد، بنابراین بانوان دقت داشته باشند که چنین اموری باید در قواعد و چارچوب های مشخص و مطمئن صورت گیرد.
مرادآبادی همچنین با اشاره به افزایش زندانیان مهریه در سال های اخیر، از خانواده ها خواست از پیشنهاد و قبول مهریه های بالا و سنگین در هنگام ازدواج پرهیز کنند و زوج های جوان بدانند که مهریه بالا عامل خوشبختی آنها نخواهد بود.
وی در ادامه گفت:در سال جاری با برپایی جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد در ماه مبارک رمضان بیش از پنج میلیارد ریال توسط خیرین تعهد و یا به صورت نقدی پرداخت شد که تاکنون 95 درصد آنها محقق شده است.
مرادآبادی همچنین از رسانه ها خواست در ترویج و فرهنگ سازی کمک و انفاق به زندانیان که در سال های اخیر رشد خوبی نیز داشته است، کمک کنند.
مرادآبادی در ادامه خیرین اصلی ستاد دیه را شاکیانی دانست که از شکایت خود صرف نظر کرده اند و گفت:بنای ما ابتدا در صلح و سازش شاکیان می باشد و 35درصد از مبلغ 150میلیارد ریال بدهی زندانیان آزاد شده در سال جاری نیز از محل گذشت شاکیان بوده است.
وی ادامه داد:هم اکنون حدود 200زندانی واجد شرایط در استان وجود دارد که خیران می توانند با کمک به آنها برای آزاد سازی این دسته از زندانیان اقدام کنند.
مدیرعامل ستاد دیه استان قزوین افزود:مردم برای کمک جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می توانند با این ستاد تماس بگیرند و شماره حساب های مربوط به این اقدام خیرخواهانه را دریافت کنند.
در پنج سال اخیر یک هزار و 785 زندانی جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه استان قزوین و مشارکت خیران از زندان آزاد شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار