شهردار قزوین:
شهردار قزوین گفت: یکی از نقاط ضعف مدیریت شهری در کشور بدون نتیجه باقی ماندن طرح‌های نیمه کاره است.
کد خبر: ۳۸۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 23 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، مسعود نصرتی، شهردار قزوین در سیزدهمین همایش شهر و سیمای شهری که صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار و سنجش‌های صورت گرفته توسط سازمان ملل، قزوین از بین ۶۴ شهر از ۳۸ کشور جهان به عنوان پایلوت جهانی برگزیده شد.

وی افزود: از سال ۲۰۱۲ شهرها وارد برنامه ابتکار عمل شکوفایی شهری (CBI) شدند و در سال ۲۰۱۶ تصمیم براین شد تا شهر قزوین به منظور انجام اقدامات اجرایی انتخاب شود.

شهردار قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه شکوفایی شهری در ایران با محوریت بازآفرینی دنبال می‌شد و با اهداف سازمان ملل و بنگاه‌های اقتصادی منطبق بود، لذا قزوین به عنوان شهر پایلوت برگزیده شد.

این مسوول با بیان اینکه ۹ پروژه در استان با محوریت موزه تاریخ تمدن جهان اسلام تصویب شده است، عنوان کرد: موزه تاریخ تمدن یک کار مشارکتی بوده و در حدفاصل بین محله سردار و دیمج قزوین که دارای ۱۱ اثر تاریخی می‌باشند، احداث خواهد شد.

نصرتی خاطر نشان کرد: سعی داریم تا طرح CBI را به ریاست استاندار قزوین و با همدلی و مشارکت دستگا‌ه‌های مختلف در بالاترین سطح اجرایی کنیم.

شهردار قزوین تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف مدیریت شهری در کشور بدون نتیجه باقی ماندن این طرح‌ها است.

وی گفت: ۴ پروژه CBI در بودجه سال ۹۶ به تصویب رسید و موزه تاریخ تمدن جهان اسلام نیز به عنوان پنجمین پروژه در نظر گرفته شده است.

این مسوول ادامه داد: پروژه‌ها باتوجه به فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی به روزرسانی و محلی شده‌اند که هیچ یک از ۱۲۰۰ شهر عضو CBI قادر به انجام این کار نبوده‌اند.

نصرتی ابراز کرد: شاخصه‌های معنویی در طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته زیرا ظرفیت آموزه‌های دینی که در شهرهای اسلامی وجود دارد بسیار غنی‌تر از قانون، ضوابط و آیین‌نامه‌ها عمل می‌کند.

شهردار قزوین در پایان تصریح کرد: ۶ شاخصه بهره وری، توسعه زیر ساخت‌ها، عدالت و شمول اجتماعی، کیفیت زندگی، قانون و پایداری زیستی  نیز از دیگر مولفه‌های مهم در پروژه‌های شهری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار