شهردار قزوین:
شهردار قزوین گفت: احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در محلات قدیمی دیمج و سردار در زمینه رونق اقتصادی اثرات مطلوبی خواهد داشت.
کد خبر: ۳۸۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 23 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، مسعود نصرتی در مراسم امضاء تفاهم ‌نامه احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در محلات قدیمی دیمج و سردار در زمینه رونق اقتصادی اثرات مطلوبی خواهد داشت.

وی بیان کرد: موزه تاریخ تمدن جهان اسلام جز 9 پروژه شاخص و اساسی در قزوین بوده که خوشبختانه با حمایت مسئولان استانی و کشوری مصوب و عملیات اجرای آن آغاز می‌شود.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه بسیاری از بناهای تاریخی در محله دیمج و سردار بازسازی می‌شود، ادامه داد: احیاء و بازسازی بناهای فاخر محلات دیمج و سردار در دستور کار اجرای طرح ساخت موزه بوده و مسئولان مربوط باید هماهنگی لازم را داشته باشند.

نصرتی عنوان کرد: احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام اقدامی نوین و جدید در سطح کشور بوده که در محلات قدیمی شهر ساخته می‌شود تا مردم از آثار تاریخی نیز بازدید کنند.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، استانداری قزوین و شهرداری منعقد شده تا روند احداث و بهره‌برداری موزه تاریخ تمدن جهان اسلام سرعت گرفته و از نظرات کارشناسانه بهره‌گیری شود.

شهردار قزوین با اشاره به اهمیت ساماندهی آثار تاریخی خاطرنشان کرد: احیاء و ساماندهی آثار تاریخی در محلات دیمج و سردار شهر قزوین در راستای بازآفرینی شهری صورت می‌گیرد چرا آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی برای نسل آینده باید حفظ و حراست شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار