مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری ۱۱۴ هزار و ۴۳۸ تن چغندر قند تولید شده در مزارع کشاورزی این استان تحویل کارخانه قند شد.
کد خبر: ۳۸۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 22 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، فرزادخوش اخلاق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: درسال جاری حدود ۲ هزار و ۹۵۴ هکتار سطح سبز مزارع کشاورزی چغندر قند در استان بود که از این میزان ۱۱۴ هزار و ۴۳۸ تن چغندر قند تحویل کارخانه قند شد.

وی افزود: از این میزان چغندر قند  تحویلی به کارخانه قند؛ شهرستان های البرز ۴۸ هزار و ۵۷۲ تن، بوئین زهرا ۲۶ هزار و ۸۱۱ تن، آبیک ۲۱ هزار و ۴۸۱ تن، قزوین ۱۲ هزار و ۹۵۲ تن و آوج ۴ هزار و ۶۲۲ تن بوده است.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ ۶۸۶ بهره بردار در زمینه کشت محصول چغندر قند در استان فعالیت دارند.

خوش اخلاق به متوسط عیار این محصول  را در شهرستان های  آبیک؛ ۱۵ و ۷۶ دهم درصد، قزوین ۱۵ و ۵ دهم درصد، البرز ۱۵ و ۴۲ دهم درصد، بوئین زهرا ۱۶ و ۱۲ دهم درصد و آوج ۱۷ و ۴ دهم درصد ذکر کرد.

وی یاد آور شد: در شاخص عیار چغندر قند به ازای  هر ۱۰۰ کیلوگرم چغندر قند  حدود ۱۵ تا ۱۷ کیلو گرم شکر سفید  تولید می  شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۳هکتار از اراضی چغندر کاری به روش کشت نشایی انجام می شود که استان قزوین در مقایسه با سایر استانها رتبه اول اجرا در سطح کشور را دارد.

خوش اخلاق اهداف کشت نشایی چغندر قند را؛ کاهش مصرف آب ۲ تا ۵ نوبت در دوره کشت، کاهش هزینه های خرید بذر، کود، سم و تٌنٌک و وجین، کاهش تردد ماشین آلات کشاورزی، عدم تداخل آب اول چغندر قند با دان آب غلات، فاصله یکسان بین بوته ها و کاهش میزان خسازت سرمازدگی اول فصل کشت چغندر قند ذکر کرد.

به گفته وی؛ در سال زراعی آینده برنامه ریزی کشت چغندر قند در سطح ۴ هزار هکتار در اراضی کشاورزی این استان باشد که از این میزان ۲۰۰ هکتار بصورت کشت نشایی انجام خواهد بود.

خوش اخلاق اضافه کرد: در صورت محقق شدن سطح زیر کشت این محصول به ۴ هزار هکتار، پیش بینی می شود حدود ۱۶۰ هزار تن چغندر قند به کارخانجات قند تحویل داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار