صالحی تأکید کرد:
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ رسانه ای نمی تواند جایگزین کتاب شود، گفت: کتاب معرفی کننده انسانهای متفکر است.
کد خبر: ۳۸۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 21 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه کناب استان قزوین که در محل دائمی نمایشگاه های استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شناخت جامعه از ریشه های خود و تلاش برای درک اعماق و ریشه های فرهنگی، جامعه را از تهاجم فرهنگ بیگانه دور میکند.
وی با بیان اینکه کتاب اجازه نمی دهد فرهنگ یک جامعه در برابر فرهنگ بیگانه منعطف شود، افزود: کتاب به معنای واقعی معرفی کننده انسانهای متفکر است.
این مسئول با اشاره به اینکه نباید منظور ما از کتاب تنها به کتاب های کاغذی باشد، ادامه داد: منظور واقعی از کتاب یک انسجام تفکری و پیوسته است که در فضای مجازی نیز می‌تواند نشر داشته باشد.
صالحی با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ رسانه ای نتوانسته جایگزین مناسبی برای کتاب باشد، تأکید کرد: از جایگاه  رسانه ها در طول زمان کاسته می شود اما کتاب همیشه استوار و مانا خواهد بود.
وی از کتاب به عنوان نقطه اتصال رسانه ها نام برد و تصریح کرد: کتاب مادر همه رسانه ها محسوب می شود و همه رسانه ها نیز به کتاب مدیون هستند .
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه کتاب خوانی، از برگزاری بیش از 90 نمایشگاه کتاب در این سه سال در سطح کشور خبر داد و تأکید کرد: بیش از 72 هزار ناشر با 4 میلیون کتاب در این نمایشگاه ها حضور داشته اند.
وی همچنین از برگزاری بیش از 1000 نشست تخصصی با موضوع کتاب در حایشه این نمایشگاه ها خبر داد و اضافه کرد: در این نشست‌های تخصصی و پاتوق‌های فرهنگی زمینه مبادله و حضور نویسندگان، اساتید، صاحبان فکر و اندیشه میسر و نسبت به تکثیر و کیفیت‌بخشی نشست‌های فرهنگی اهتمام جدی‌تری صوت گرفت.
این مسئول در پایان توجه به مفاخر و اهالی قلم را نیاز امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این افراد ریشه های فرهنگی و فکری جامعه هستند و شناخت و معرفی آنها جامعه را در برابر تهاجم فرهنگ بیگانه مصون میکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار