با امضای تفاهم‌نامه‌ای
در تفاهم‌نامه‌ای که به امضای استاندار قزوین و رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور رسید با توجه به بستر مناسب و مستعد استان قزوین در بخش کشاورزی، مقرر شد این استان به عنوان قطب گلخانه کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۳۸۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 21 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، در تفاهم‌نامه‌ای که به امضای فریدون همتی استاندار قزوین و سیدنظام‌الدین سجادی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور رسید با توجه به بستر مناسب و مستعد استان قزوین در بخش کشاورزی، مقرر شد این استان به عنوان قطب گلخانه کشور تبدیل شود.

در این تفاهم‌نامه بر تأمین اعتبارات مورد نیاز زیرساخت شهرک‌های کشاورزی به نسبت 70 درصد استانداری قزوین و 30 درصد شرکت شهرک‌های کشاورزی مقرر شد و همچنین همکاری و کمک به شناسایی، معرفی سرمایه‌گذاران و متقاضیان واجد شرایط برای ایجاد واحدهای تولیدی در محل شهرک‌ها تأکید شد.

این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای امنیت غذایی کشور و به منظور استفاده از ظرفیت‌های مناطق مستعد کشاورزی استان قزوین و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک استان انجام شد.

استاندار قزوین در جلسه‌ای که به مین منظور با حضور مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاوری کشور و علی‌اکبر متقی‌فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، به ظرفیت و توانمندی‌های استان قزوین در بخش کشاورزی و توسعه شرکت شهرک‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت و بستر مستعد استان قزوین شرایط مناسبی برای ایجاد گلخانه در استان وجود دارد.

فریدون همتی تصریح کرد : قزوین به دلیل داشتن ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و کشاورزی می‌تواند به قطب گلخانه کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به مصوبات هیأت دولت در سفر به استان قزوین گفت: با توجه به مصوبه هیأت دولت در صدد توسعه کشت گلخانه‌ای و انتقال تولید صیفی‌جات به فضای بسته در راستای افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه منابع آبی استان هستیم.

در این جلسه مقرر شد، تشکیل ستاد راهبری استانی در زمینه تسریع روند ایجاد مجتمع‌های کشاورزی با ریاست شخص استاندار و مدیران استانی در هفته آینده، انجام و انتخاب مشاور برای امکان‌سنجی و طراحی پروژه نودهک تاکستان از طریق ترک تشریفات توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی تا پایان سال 95 و همچنین شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان پروژه‌های دارای قابلیت تبدیل به مجتمع گلخانه‌ای را پس از بازدید میدانی و أخذ مصوبه ستاد راهبری استان به شرکت شهرک‌های کشاورزی مرکز معرفی تا در صورت تأیید کارشناسی مقدمات تبدیل آن‌ها به مجتمع‌های جدید فراهم شود.

همچنین در این نشست پیشنهاد شد، شهرک صنعتی شال به دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذاری در آن با توجه به زیرساخت انجام شده و مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان در 28 بهمن ماه سال جاری به شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد مجتمع گلخانه‌ای واگذار شود.

گفتنی است در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی در مناطق مستعد استان قزوین بین استاندار و رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی امضا و مبادله شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار