معاون فرهنگي دادگستری قزوین:
معاون فرهنگي دادگستري استان قزوین گفت: برنامه توسعه قضايي هم چون هر برنامه ديگري بايد پيوست فرهنگي داشته باشد.
کد خبر: ۳۸۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 20 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام یعقوب عبدالهی در شورای مسؤولان قضایی استان اظهار داشت: نگاه برنامه‌ای لازمه کار در دستگاه‌های خدمت‌رسان است.

وی ادامه داد: باید برنامه‌هایی تدوین شود که کلان نگری لازم را در تدوین و خُردنگری مناسب را در اجرا داشته باشد تا ثمره کار خدمت مناسب به مردم باشد.

معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین اضافه کرد: البته مقام معظم رهبری بارها بر لزوم داشتن نگاه فرهنگی در اجرای برنامه‌ها تأکید داشتند که در این راستا انتظار می‌رود برنامه‌ها دارای پیوست فرهنگی باشد.

عبدالهی افزود: مقام معظم رهبری فرموده است، «فرهنگ اساس کار ملت است»، حال درهرمحیط کاری و زندگی وقتی برخورد فرهنگی و یا بهتر رفتار فرهنگی نباشد، به نتیجه مشخص در آن محیط دست نمی‌یابیم.

وی عنوان کرد: موقعیت‌هایی فرهنگی است که مسیر انسان را تغییر می‌دهد و به قله‌های سعادت رهنمون می‌سازد، چه بسا انسان‌هایی که با یک برخورد ساده فرهنگی به اوج رسیدند و استعداد خدادادی آن‌ها شکوفا شده و بیدار گشته و راه زندگی خود را پیموده‌اند، فعالیت‌های مختلف فرهنگی صورت گرفته اما بدون هدف‌گذاری که در آسیب‌های اجتماعی این نقصان را شاهد هستیم.

معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین تصریح کرد: بنابراین پیوست فرهنگی لازمه هر برنامه‌ریزی است در واقع باید تأثیر مجموعه کارهایی را که انجام می‌دهیم، مشخص کنیم و بتوانیم بسنجیم که خروجی کار در مجموع نظام در حوزه فرهنگ به چه صورت است.

عبدالهی توضیح داد: نبود پیوست فرهنگی همان محدود کردن کار فرهنگی در قالب سازمانی خاص است از این رو ناشناخته ماندن نتایج اقدامات فرهنگی به واسطه پخش شدن آثار آن در روابط اجتماعی که همچنان ادامه دارد و نبودن ابزارها و روش‌های علمی برای اثبات موفقیت اقدامات فرهنگی که در مقام مقایسه با سایر فعالیت‌ها، مدیران را تشویق می‌کند به سمت انجام فعالیت‌های عینی قابل اندازه‌گیری روی آورند.

وی اعلام کرد: کارکرد پیوست فرهنگی مربوط به حال است و هم آینده، بسیاری از قالب‌های فرهنگی هستند که تأثیر آنی بر مخاطب می‌گذارند، همچون پیام‌ها و کارکردهای رسانه‌ای که ابعاد آن بسیار است از این رو برنامه توسعه قضایی هم چون هر برنامه دیگری باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین هم در ادامه اظهارداشت: برنامه محوری اصلی مهم در کار است که البته باید با توجه به اسناد بالادستی صورت گیرد.

بهروز جلالوند یادآور شد: معاونت پیشگیری از جرائم هر ساله برنامه سالیانه خود را پیش از پایان سال تدوین و مشخص می‌کند تا با رویکرد علمی بتوانیم در این حوزه وارد شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار