مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خواستار برنامه ریزی کانون ها برای کمک به نیازمندان و ترویج این فرهنگ در جامعه شد.
کد خبر: ۳۸۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی صبح امروز (اول اسفند) در نشست اتاق فکر واحد خواهران که در دبیرخانه کانون های مساجد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در جامعه ما خانواده های نیازمند و بی بضاعتی وجود دارد که بی سرپرست و یا بدسرپرست هستند و ما اگرچه بضاعت بالایی نداریم ولی می توانیم با همکاری هم کمکی به این خانواده ها داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم، کانون های فرهنگی هنری می توانند برای برای کمک به نیازمندان با هدف جلب رضایت خداوند متعال برنامه ریزی داشته باشند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه در روزهای آتی، 18 اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را داریم، این اقدام می تواند برای چنین مناسبتی برنامه ریزی شود تا مراسم 18 اسفند امسال معنویت بیشتری داشته باشد.

 

وی خطاب به مسئولان واحد خواهران در کانون های مساجد عنوان کرد: شما در مساجد عمود خیمه هستید و می توانید با هم افزایی اتفاق خوبی را در حوزه کمک به نیازمندان رقم بزنید و در ایام دهه فجر هم شاهد بودیم که کانون فرهنگی هنری شهید صیاد شیرازی جشنواره غذا را برای کمک به شیرخوارگاه حلیمه برگزار کردند و کمک هایی را جمع آوری کردند.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: امروز بزهکاری در جامعه بسیار است و اگر با کمکی که در کانون صورت می گیرد، بتوانیم یک نفر را از بزه و آسیب های اجتماعی دور کنیم کار بزرگی کرده ایم و در واقع توانسته ایم هم امنیت را برای خود ایجاد کرده و هم مانع وقوع برخی فسادها شویم.

 

وی تأکید کرد: البته ما می دانیم در مساجد بحث کمک به نیازمندان رقم می خورد ولی این جلسه برگزار شده تا بتوانیم این مهم را به صورت منسجم تر و بهتر داشته باشیم بنابراین پیشنهاد می کنیم کانون های مساجد افراد نیازمند را شناسایی و کمک های مردمی را جمع آوری کرده و به این خانواده ها کمک کنند و به دبیرخانه کانون های مساجد استان هم اطلاع دهند که چند خانوار را می توانند زیرپوشش قرار دهند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: پیشنهاد دیگر ما برگزاری جشنواره غذا است که در قالب نمایشگاهی در امامزاده حسین (ع) دایر شود و در این جشنواره کمک های مردمی برای این خانواده ها جمع آوری شود.

 

وی یادآور شد: پیدا کردن انسانیت انسان در مسجد زیباترین جلوه هنری است که می تواند رخ دهد و امیدواریم با انجام اینگونه اقدامات، بیش از پیش ترویج فرهنگ کمک به افراد نیازمند را در جامعه شاهد باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار