مدیرعامل هلال احمر قزوین مطرح کرد
مدیرعامل هلال‌احمر استان قزوین گفت: هلال‌احمر با تربیت تیم واکنش سریع برای حوادث بین‌المللی در حال ارتقا ظرفیت‌های خود است.
کد خبر: ۳۷۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین ،حمید ره‌انجام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: هلال‌احمر کار جهادی را در دستور کار خود قرار داده و هرگز دنبال سیاسی‌کاری نیست بلکه برای این سازمان کمک به انسان‌ها در اولویت قرار دارد.

وی افزود: برگزاری مراسم‌ها، همایش‌ها، سمینارها، تجمعات و حوادثی همانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی نیازمند پیشگیری و ایمن‌سازی بوده تا از‌ آسیب‌ها و خسارت‌های بیشتر جلوگیری کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین تصریح کرد: امدادگران در هر عملیاتی که کارکنان این سازمان وارد شوند، ابتدا نجات جان انسان‌ها برای آن‌ها مطرح بوده و برحسب برنامه پیش می‌روند.

ره‌انجام در خصوص حضور نیروهای هلال‌احمر در تجمع‌ها و مراسم‌ها گفت: برای هر تجمعی امکان حوادث پیش‌بینی نشده را باید مد نظر قرار داد وقتی در تاسوعا و عاشورا میلیون‌ها نفر در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند، حضور نیروهای امدادی فقط برای آسایش و آرامش مردم است.

این مسؤول افزود: هلال‌احمر با تربیت تیم واکنش سریع برای حوادث بین‌المللی در حال ارتقا ظرفیت‌های خود بوده که برای‌ آموزش آن‌ها یادگیری زبان انگلیسی را در دستور کار قرار داده تا بتوانند هر جایی که انسان‌های مظلوم احساس نیاز کردند، به کمک آن‌ها بشتابند.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین یادآور شد: برای تیم واکنش سریع خود پرونده تشکیل داده و آموزش‌های لازم برای امداد و نجات را در صحنه حوادث گذرانده‌اند و آماده اعزام به خارج هستند که جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و کشورهای بسیاری نیروی امداد و نجات برای حوادث اعزام کرده است.

ره‌انجام یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر برای هر استان یک تیم واکنش سریع در نظر گرفته که ویژه  برون مرزی است تا با تعهد به وظایف انسانی و اسلامی سفیران شایسته‌ای برای ملت ایران و دیگر مردم مظلوم جهان باشند.

وی گفت: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران عضو فدراسیون‌ جهانی است و ایران هر ساله حق اشتراک به فدراسیون جهانی پرداخت می‌کند اما در صورت حضور در حوادث جهانی هزینه‌هایی را به کشورهای امدادگر از طرف فدراسیون جهانی پرداخت می‌شو‌د.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین مطرح کرد: نیروهای جوان و مجرب امداد و نجات که با این سازمان همکاری دارند، بدون توقع مالی با کار جهادی رضای خدای متعال را در نظر می‌گیرند.

ره‌انجام ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده جمعیت هلال‌احمر‌ گفت: اقدامات بزرگ آموزشی، اسکان در راه‌ماندگان برف‌ و سرما، ارائه کمک‌های اولیه، خدمات پزشکی، توزیع بسته‌های غذایی برای نیازمندان، برنامه‌های متنوع ورزشی از دیگر اقدامات بزرگ جمعیت هلال‌احمر است.

این مسؤول تصریح کرد: هلال‌احمر یکی از مردمی‌ترین نهادها در جمهوری اسلامی است که توانسته به دور از هرگونه حاشیه و سیاسی‌کاری به خدمت‌رسانی ادامه دهد و در تمام صحنه‌هایی که نیاز به امداد و نجات بوده، حضور امدادگران مایه آرامش و تزریق روحیه امید در بین مردم می‌شود.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: پایگاه‌های هلال‌احمر در نقاط حادثه‌خیز، گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی با آمادگی کامل مستقر بوده و برای حوادث احتمالی تدابیر مناسب اندیشیده شده است.

ره‌‌انجام اضافه کرد: کمک به مردم و خدمات صادقانه به آن‌ها بزرگ‌ترین پاداش برای دنیا و آخرت نیروهای هلال‌احمر بوده که هدف از تلاش جهادی به نتیجه رسیدن خدمات صادقانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار