امام‌جمعه قزوین:
امام‌جمعه قزوین گفت: طرح «آشتی ملی» منافقانه، تأمین کننده خواسته‌های فتنه‌گران و چراغ سبز به دشمن است.
کد خبر: ۳۷۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 17 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، به «دشمن‌شناسی» از نگاه قرآن اشاره و اظهار کرد: قرآن «منافق»، «هوای نفس»، «یهود»، «کافران»، «مشرکان» و «شیطان» را دشمنان انسان معرفی کرده است و «منافق» را از جمله خطرناک‌ترین دشمن انسان به شمار می‌آورد.
وی «دورویی» و «دروغ‌گویی» را از ویژگی منافقان معرفی کرد و افزود: منافقان هیچ‌گاه سخن راست نمی‌گویند و وعده‌هایی که می‌دهند قابل اعتماد و اتکا نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال درباره منافقان می‌فرماید آن‌ها خانه، پایگاه و قرارگاهشان را مساجد قرار داده‌اند و از این پایگاه مقدس برای ضرر رساندن به مؤمنان و تقویت کفر بهره می‌برند.
 امام‌جمعه قزوین بسترسازی برای فعالیت دشمنان خدا و پیغمبران (ص) را از دیگر ویژگی‌های منافقان معرفی و تأکید کرد: منافقان برای دشمنان خدا و پیغمبر (ص) زمینه‌سازی می‌کنند تا بر مؤمنان و مسلمانان مسلط شده و از این طریق اهداف شیطانی خود را پیش ببرند.
وی به ویژگی دیگر منافقان اشاره و یادآور شد: آن‌ها به دروغ قسم یاد می‌کنند که جز خیر و خوبی برای مؤمنان نمی‌خواهند و خود را مصلح معرفی می‌کنند، در حالی که خدای متعال شهادت می‌دهد که ادعاهای آن‌ها کذب و بی‌اساس است.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که منافقان از مقدسات دینی سوء استفاده می‌کنند، ادامه داد: آن‌ها از مسجد، قرآن و واژه‌هایی نظیر «آشتی ملی»، «حقوق شهروندی»، «مملکت»، «ملت»، «ایران» و «وطن» سوء استفاده می‌کنند و اهدافشان در راستای حمایت از مظلومان نیست.
خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: منافقان در حالی از حمایت «حقوق زن» و «حقوق مرد» سخن به میان می‌آورند که هیچ حرمتی برای زن و مرد قائل نیستند و این شعارها را سر می‌دهند تا به خواسته‌های شیطانی و منافقانه خود دست یابند.
وی بصیرت‌افزایی را راه شناخت فتنه‌های منافقان دانست و یادآور شد: مؤمنان و مسلمانان باید با بصیرت‌افزایی تلاش کنند تا منافقان را با هر نقابی که وارد می‌شوند شناخته و راه نفوذ و سوء استفاده‌ آن‌ها را ببندند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: منافقان همه تلاششان این است که بین اقشار مختلف مردمِ مؤمن و مسلمان، نفاق و دو دستگی ایجاد کنند و وحدت و انسجام جامعه را بر هم بزنند تا اهداف خود و اربابانشان را اجرایی نمایند.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: چراغ سبز به کسانی که از دیرباز با مسلمانان دشمنی داشته‌اند، از دیگر ویژگی‌های منافقان است، در حالی که به دروغ قسم یاد می‌کنند که جز خیرخواهی چیز دیگری برای مردم نمی‌خواهند.
طرح «آشتی ملی» منافقانه و تأمین کننده اهداف فتنه‌گران است
آیت‌الله عابدینی در خطبه سیاسی نماز جمعه هم با اشاره به حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی 22بهمن اظهار کرد: این خدای متعال بود که دل‌های مردم را به هم پیوند زد و در نهایت این وحدت و انسجام در حضورِ حماسیِ مردم در روز 22بهمن تجلی یافت.
وی خاطرنشان کرد: با وجود کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد مردم پای کار آمدند تا خشم خود را نسبت به دشمنان نشان داده و وحدت و انسجام عمیقی که در جامعه وجود دارد را به نمایش بگذارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به تلاش فتنه‌انگیزانه برخی‌ها برای طرح شعارهایی نظیر «آشتی ملی» اشاره و تأکید کرد: کسانی که شعار «آشتی ملی» را مطرح می‌کنند می‌خواهند به دروغ جامعه ما را متفرق معرفی کنند در حالی که همه عالم وحدت و انسجام ملت ما را در روز 22بهمن مشاهده کردند.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که ملت ما اختلافی با هم ندارند، بیان کرد: برخی‌ها تلاش کردند تا ملت را دو دسته و در مقابل هم معرفی کنند اما مردم با راهپیمایی با شکوه و حماسی، پاسخ سخت و محکمی به این دسته از منافقان دادند.
وی ادامه داد: یکی از مقاصد طراحان شعار «آشتی ملی»، پوشاندن ننگ فتنه‌گران است حال آن که آن‌ها حرمت عاشورا را شکستند و ملت ما هیچ‌گاه با فتنه‌گران آشتی نخواهد کرد و گناه آن‌ها نابخشودنی است.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران مساجد و مقدسات را به آتش کشیدند، قتل مرتکب شدند، در جامعه ناامنی ایجاد کردند و تلاش کردند تا دشمن را بر ما مسلط کنند و عبور از کنار این جنایت‌ها غیر ممکن است.
خطیب جمعه قزوین با تأکید بر این‌که فتنه‌گران قدر صبوری ملت و رهبری را بدانند، اضافه کرد: هم مردم و هم رهبری و نظام به فتنه‌گران رحم کرده‌اند که آن‌ها را مجازات نکرده‌اند اما اگر دادگاه بخواهد آن‌ها را مجازات کند همه می‌دانند که بهای خون‌های ریخته شده در اسلام چیست.
وی گفت: شعار «آشتی ملی» چراغ سبز به دشمنانی است که همواره با لفظ تهدید با ما سخن گفته‌اند و منافقان با طرح چنین شعاری می‌خواهند به آن‌ها بگویند که ما انسجام نداریم و آسیب‌پذیر هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: راهپیمایی باشکوه مردم در 22بهمن مشتی بر دهان منافقان و اربابان خارجی‌شان زد و نقشه‌های آن‌ها را خنثی و توطئه‌های آن‌ها را برملا کرد.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: طرح شعار «آشتی ملی» تنها از سوی چند نفر مطرح شده است که همه ملت ما به خوبی می‌دانند که آن‌ها حامی فتنه‌گران هستند.
وی با تأکید بر این‌که مردم ما دشمنان امام حسین (ع) سر دوستی ندارند، بیان کرد: مردم ما پیرو ایمان، قرآن، پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند و با محبت و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند و نیازی ندارند که نوکران امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، آن‌ها را به آشتی ملی دعوت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار