مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از برگزاری آزمون جامع هماهنگ مدیریت فنی و راهنمایان ایرانگردی، جهانگردی و طبیعت‌گردی در این استان طی چند روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: آزمون جامع هماهنگ مدیریت فنی و راهنمایان ایرانگردی، جهانگردی و طبیعت‌گردی به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات گردشگری و لزوم به‌روز‌رسانی نحوه ارائه خدمات به گردشگران همزمان با سراسر کشور در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون که در روز جمعه 29 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، بیش از 70 نفر از متقاضیانی که در دوره‌های آموزشی مدیران دفاتر فنی و راهنمایان گردشگری مؤسسه آموزشی، گردشگری میزبان شرکت کرده‌اند، برای ورود به عرصه اجرایی صنعت گردشگری کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از جمله مزایای این آزمون می‌توان به اعطای گواهی پایان دوره و کارت راهنمایان طبیعت‌گردی و ایران‌گردی اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: مهم‌ترین سر فصل‌های آزمون آزمون جامع هماهنگ مدیریت فنی و راهنمایان ایرانگردی، جهانگردی و طبیعت گردی شامل شناخت صنعت گردشگری، آشنایی با قوانین و مقررات میراث فرهنگی، بازاریابی گردشگری، برنامه‌ریزی و سرپرستی گشت‌ها، آشنایی با قوانین و مقررات سفر، شناسایی مسیرهای گردشگری، آشنایی با فرهنگ و اقوام ایران زمین و شناخت آثار تاریخی است.

حضرتی‌ها یادآور شد: جغرافیای جهانگردی ایران و نقشه‎خوانی آشنایی با جوامع محلی، آشنایی با گیاهان ایران، آشنایی با تنوع زمین‌شناسی، آشنایی با پستانداران ایران، مبانی اکوتوریسم، آشنایی با پرندگان و پرنده‎نگری و زبان تخصصی، از سایر سرفصل‌های این آزمون است.

این مسؤول اضافه کرد: زمان برگزاری آزمون جامع هماهنگ مدیریت فنی و راهنمایان گردشگری روز جمعه 29 بهمن ماه سال جاری در ساعت 8:30 در نوبت صبح برای راهنمایان و در ساعت 10:30 برای مدیران فنی در دانشگاه تربیت معلم واقع در خیابان نواب برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: باتوجه به پایان یافتن روزهای آخر سال جاری و نزدیک شدن به ایام نوروز، برنامه‌های متنوع و مختلفی را پیش‌بینی کرده‌ایم که در بازه زمانی مناسب‌تری اطلاع‌رسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار