مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خواستار شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: هزینه‎هایی که برای تبلیغ و معرفی زیر ساخت‌های فرهنگی و ورود گردشگران به این استان در نظر گرفته می‎شود، بسیار ناچیز است و باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.
کد خبر: ۳۷۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات مدرسه امید این استان برگزار شد، اظهار داشت: بعداز ادغام سه نهاد جداگانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال 83 و 85 الحاقی به صورت کلان صورت گرفت اما هر یک از این سه حوزه در ستاد مرکزی و استان‎ها به صورت جزیره‎ای عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ نسبت معقولی بین فراوانی آثار، امکانات موجود و سطح انتظار مردم و مدیران وجود ندارد، افزود: در سفر دولت یازدهم به استان قزوین، سهم اندکی برای حوزه میراث فرهنگی اختصاص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به بیان راهبردهای ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی پرداخت و ادامه داد: در این حوزه باید تا پایان سال 1404 تعداد گردشگران خارجی ورودی به کشور به 20 میلیون نفر افزایش یابد و این در صورتی بوده که تعداد گردشگران ورودی به کشور برابر 5.5 میلیون نفر است.

حضرتی‌ها عنوان کرد: هزینه‎هایی که برای تبلیغ و معرفی زیر ساخت‌های فرهنگی و ورود گردشگران به استان قزوین در نظر گرفته می‎شود، بسیار ناچیز است و باید برای حل این مشکل از طریق مذاکره با سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی به صورت جدی چاره‌اندیشی شود.

این مسؤول تصریح کرد: میزبانی قزوین در رویداد کنوانسیون جهانی 2017 که با مدیریت استاندار و همگرایی دستگاه‎های ذیربط حاصل شد، در واقع نقطه آغازی برای گردشگری استان قزوین محسوب می‌شود و امیدواریم این تجربه در نوروز سال آینده هم تکرار شود.

گفتنی است در این مراسم داود محمدی و سیده‌حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و روح‌الله بابایی‌صالح نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان‌های تاکستان، بویین‌زهرا و البرز و جمعی از مسؤولان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار