فارس از چکش‌کاری لایحه بودجه پیشنهادی 96 شهرداری قزوین با مبلغ 516 میلیارد تومان که توسط اعضای شورای اسلامی شهر همچنان ادامه دارد، گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، بودجه پیشنهادی 96 شهرداری قزوین توسط شهردار به رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین تقدیم شده است تا بررسی‌ها و چکش‌کاری‌های لازم صورت گیرد.

این بودجه اکنون با برگزاری نشست‌های مستمر توسط اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در صحن شورا در حال بررسی است و هر یک از اعضا نظرات خود را پیرامون ردیف‌ها و کدهای درج شده این بودجه ارائه می‌دهند تا با تصمیم‌گیری درست به تصویب برسد.

تدوین سیاست‌های کلی بودجه سال 96 شهرداری قزوین از مهم‌ترین دغدغه‌های شورای اسلامی شهر قزوین است تا با در نظر گرفتن موضوع‌های مختلف این بودجه تنظیم شود.

در این خصوص، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که از نظر می‌گذرد.

* ارائه خدمات متوازن به شهروندان

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی 96 شهرداری قزوین طی برگزاری جلسات مستمر در صحن شورا بررسی می‌شود، گفت: در بررسی هر ردیف و کد، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نظرات خود را بیان می‌کنند تا با دقت به تصویب برسد.

فرج‌الله فصیحی‌رامندی نگاه به مناطق کمتر توسعه‌یافته و توزیع عادلانه امکانات شهری در همه مناطق شهری قزوین و ارائه خدمات متوازن به همه شهروندان قزوینی را در اولویت بررسی بودجه 96 دانست.

وی اضافه کرد: ردیف‌ها و کدهای بودجه 96 به نحوی بررسی می‌شود تا اجرای آن‌ها در شهر قزوین برای شهروندان قابل لمس باشد، به عنوان نمونه در سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری قزوین ارتقای خدمات این سازمان‌ها به مردم مورد توجه قرار گرفته تا رضایت آن‌ها از مجموعه مدیریت شهری افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: با روندی که در بررسی بودجه 96 شهرداری قزوین وجود دارد، این بودجه در اوایل اسفند ماه سال جاری به آن تحویل داده می‌شود.

* توسعه زیرساخت‌های شهری در بودجه

سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه بودجه پیشنهادی 96 شهرداری قزوین با مبلغ 516 میلیارد تومان نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است، گفت: این بودجه با سیاست‌های ابلاغی شورای اسلامی شهر قزوین تدوین شده است.

احد چگینی عنوان کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، رعایت بودجه براساس برنامه عملیاتی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های شورا در تنظیم بودجه 96 بوده است.

وی تصریح کرد: اکنون اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در حال بررسی بودجه در صحن شورای اسلامی شهر قزوین بوده و هر یک از اعضا پیرامون کدهای بودجه اظهار‌نظر می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: براساس بخشنامه وزارت کشور باید 40 درصد بودجه شهرداری‌ها به امور عمرانی و 60 درصد به امور جاری اختصاص یابد.

* نگاه ویژه به آبادانی قزوین

این عضو شورا افزود: شهرداری قزوین در تنظیم بودجه موارد ابلاغی وزارت کشور را رعایت کرده و بودجه خود را بیش از 40 درصد به حوزه عمرانی اختصاص داده که این مهم نشان می‌دهد که شهرداری قزوین نگاه ویژه به مسائل آبادانی و پیشرفت قزوین داشته است.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها بیان کرد: طبق سیاست‌های ابلاغی، 10 درصد بودجه باید به اموری همانند توسعه مناطق منفصل شهری، حفظ و ارتقای سرانه‌های محیط زیستی و احیای مناطق کمتر توسعه‌یافته و عدالت اجتماعی در شهر قزوین اختصاص یابد.

چگینی توسعه و ارتقای زیرساخت‌های شهری را از اولویت‌های مهم در بودجه پیشنهادی 96 شهرداری قزوین عنوان کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از حوادث غیر‌مترقبه نگاه ویژه به این موضوع شده تا بتوانیم از بروز این حوادث در شهر قزوین جلوگیری کنیم.

* توجه به کیفیت زندگی مردم

دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: در بودجه پیشنهادی 96 شهرداری قزوین، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار دارد تا بتوانیم با بهره‌برداری از آن‌ها شاهد توسعه شهری باشیم.

مریم نخستین تشریح کرد: تطبیق بودجه 96 با برنامه پنج ساله از دیگر اولویت‌های اعضای شورا در بررسی بودجه است تا براساس این برنامه توسعه و پیشرفت شهری پیش برود.

وی افزود: برای اینکه به چشم‌انداز شهرداری در برنامه دوم پنج ساله برسیم نیاز به انطباق بودجه با این برنامه داریم به همین دلیل اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در تحقق این انطباق تلاش می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه قزوین به عنوان پایلوت شکوفایی شهری مطرح است، اظهار داشت: برای رسیدن به این شهر نیازمند هستیم که کیفیت زندگی شهروندان قزوینی ارتقا یابد.

نخستین با بیان اینکه کیفیت زندگی مردم با برقراری عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه امکانات شهری و توسعه زیرساخت‌های شهری محقق می‌شود، افزود: در این راستا اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ردیف‌ها و کدهای بودجه 96 را به دقت بررسی می‌کنند تا این هدف بزرگ محقق شود.

* رشد 7 درصدی بودجه 96 نسبت به سال گذشته

حسین‌ صلح‌جو عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه دو و سوم بودجه 96 شهرداری قزوین در حوزه عمرانی و مابقی هم در امور جاری پیش‌بینی شده است، گفت: این بودجه نشان می‌دهد که مسؤولان شهرداری قزوین بیشتر به توسعه و آبادانی این شهر توجه کردند تا بتوانند خدمات مؤثری را به مردم ارائه دهند.

وی یادآور شد: بودجه 96 شهرداری قزوین نسبت به سال گذشته در حوزه جاری 12 درصد و در امور عمرانی چهار درصد رشد داشته و همچنین کل بودجه شهرداری قزوین نسبت به سال 94 از رشد هفت درصد برخوردار است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی 96 شهرداری قزوین منطبق با برنامه دوم پنج ساله تنظیم شده است، بیان کرد: در این بودجه مؤلفه‌هایی مدنظر قرار گرفته که اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و حذف کدهای غیر‌ضروری از جمله آن‌ها است.

صلح‌جو خدمت‌رسانی به شهروندان قزوینی، کاهش هزینه‌ها، بهبود عبور و مرور و محیط شهری، اتمام پل‌های امام رضا‌(ع) و شهید ابوترابی، کاهش وابستگی مالی، خودکفایی، خودگردانی و افزایش درآمد پایدار شهرداری قزوین را از اولویت‌های بودجه 96 عنوان کرد.

این عضو شورا بیان کرد: همچنین مسؤولان مجموعه مدیریت شهری در بودجه 96 نگاه ویژه به مناطق منفصل شهری، احداث پارک‌ها و فرهنگ‌سراها، ایستگاه آتش‌نشانی، نواحی منفصل شهری همانند خیرآباد، مشعلدار، چوبیندر، نجف‌آباد و ساماندهی جاده‌ها دارند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه در سال جاری برای نخستین بار طی سفر ریاست جمهوری به این شهر 20 میلیارد تومان اعتبارات ملی جذب شده است، گفت: تحقق این مهم موجب شده تا ردیف ملی در بودجه 96 شهرداری قزوین تعریف شود که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

صلح‌جو یادآور شد: با توجه به اینکه مشکلات مختلفی در شهر قزوین وجود دارد در نظر گرفتن نکاتی در تدوین بودجه 96 می‌تواند این مشکلات را کاهش و ارائه خدمات به شهروندان قزوینی را تسهیل دهد.

* اختلاف نظرها در بودجه وجود ندارد

شهلا عطایی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: بودجه شهرداری قزوین با روند مطلوبی در شورای اسلامی این شهر بررسی می‌شود و تاکنون درآمد و هزینه‌ها آن به اتمام رسیده است.

وی مطرح کرد: مسؤولان شهرداری قزوین به نوبت در شورا حضور یافته و از بودجه سازمان خود دفاع می‌کنند تا به تصویب برسد.

 عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: شهرداری قزوین قبل از تقدیم بودجه به شورا، نظرات اعضای شورا را أخذ و همچنین درآمدها و هزینه‌ها را طبق وزارت کشور تدوین کرده به همین دلیل اختلاف نظرها در بودجه وجود نداشته است.

عطایی با اشاره به اینکه بودجه سال 96 به نحوی بررسی می‌شود که درآمدها و هزینه‌های آن محقق شود و به عبارتی واقعی باشد، عنوان کرد: در این بودجه بیشتر تلاش شده تا مواردی به تصویب برسد که قابل اجرا باشد تا مردم از خدمات عملیاتی شدن برخوردار شوند.

وی گفت: همچنین با تلاش‌های مدیران و مسؤولان شهرداری تلاش شده تا بودجه 96 شهرداری قزوین براساس درآمدهای کسب شده مدیریت شود، تحقق این مهم موفقیت بزرگی برای مجموعه مدیریت شهری به شمار می‌آید.

* توزیع عادلانه امکانات شهری در بودجه 96

فاطمه اشدری دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: در بررسی کدهای بودجه، اعضای شورا نظرات خود را ارائه می‌دهند تا با خِرد جمعی به تصویب برسد تا اثرات اجرای آن‌ها در شهر قزوین برای مردم قابل لمس باشد.

وی با بیان اینکه مسؤولان مجموعه مدیریت شهری باید برقراری عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات شهری در همه مناطق شهری را در دستور کار خود قرار دهند، اضافه کرد: در بودجه 96 شهرداری قزوین که در حال بررسی است باید به این مهم توجه ویژه شود تا رضایت شهروندان قزوینی به دست آید.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به نواحی منفصل شهری یادآور شد: این نواحی طی سال‌های گذشته به شهر قزوین اضافه شد اما هنوز امکانات رفاهی و اجتماعی مطلوب شهری را ندارد.

اشدری بیان کرد: در سال آینده باید رسیدگی به مشکلات و ارائه خدمات به مردم مناطق منفصل شهری با جدیت انجام شود تا شهروندان قزوینی این مناطق از مجموعه مدیریت شهری رضایت داشته باشند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در ارائه خدمات به مناطق یاد شده، سایر دستگاه‌های اجرایی هم همراه و همسو با مدیران مجموعه مدیریت شهری باشند تا بتوانیم خدمات مطلوبی به مردم مناطق کمتر توسعه یافته ارائه دهیم.

گفتنی است، سیاست‌های کلی بودجه 96 شورای اسلامی شهر قزوین براساس سیاست‌های کشوری، سند چشم‌انداز و برنامه دوم پنج ساله توسعه تدوین شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین هم بررسی دقیق این بودجه را در دستور کار خود قرار دادند تا بتوانند با تصویب ردیف‌ها و کدهای درج شده در این بودجه، خدمات شهری مناسبی به شهروندان قزوینی ارائه شود و مشکلات موجود در شهر کاهش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار