دبیر هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان قزوین مطرح کرد
دبیر هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان قزوین گفت: منجیان غریق با انجام وظیفه در محیط‌های پر استرس جسمی و روحی، حداقل دریافتی را داشته و در صورت بروز حوادث احتمالی در اماکن آبی باید در مراجغ قضایی پاسخگو باشند.
کد خبر: ۳۷۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمد فرحی در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در قزوین گفت: با وجود تصور عامه مردم مبنی بر سهولت حرفه نجات غریق، همواره منجیان غریق در معرض استرس‌های روحی و جسمی بوده و در صورت بروز حادثه در اماکن آبی‌، نخستین نفراتی هستند که در مظان اتهام قرار می‌گیرند.

وی افزود: منجیان غریق برای أخذ مدرک منجیگری باید سالیان سال در رشته ورزشی شنا فعالیت کرده و در آن تبحر داشته باشند و پس از قبولی در آزمون‌های ورودی در دوره نجات غریق شرکت کرده و پس از موفقیت در آزمون‌های تئوری و عملی مدرک نجات غریق را اخذ کنند به امید اینکه شاید منبعی برای درآمد و امرار معاش باشد اما متأسفانه فعالیت در این حرفه با دشواری‌هایی همراه است.

دبیر هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان قزوین عنوان کرد: سال‌ها پیگیری قضایی و پرداخت دیه‌های سنگین در صورت بروز حوادث در اماکن آبی، ساعت‌ها فعالیت در معرض نور خورشید و ابتلا به بیماری‌های پوستی در استخرهای روباز و ابتلا به بیماری‌های ریوی در اثر استشمام گازهای سمی همچون کلر و فعالیت در محیط‌های فاقد اکسیژن کافی در استخرهای سرپوشیده از سختی‌های این حرفه است.

فرحی یادآور شد: از دیگر سختی‌ها حرفه نجات غریق و غواصی دریافت حق‌الزحمه کمتر از حداقل مبالغ تعیین شده توسط فدراسیون نجات غریق‌، انعقاد قراردادهای یک طرفه بین منجیان غریق و کارفرمایان بدون پرداخت بیمه، عدم به‌کارگیری منجیان غریق با سابقه در اماکن آبی، به دلیل بالا بودن حق‌الزحمه و غیره است.

این مسؤول ورزشی تصریح کرد: هیأت نجات و غواصی فاقد ساز و کار‌ اجرایی لازم برای ورود به قرارداد کار و ارتباط مالی بین منجی غریق و کار‌فرما است و از آنجایی که نجات غریق هنوز به عنوان یک شغل در قانون کار تعریف نشده، بنابراین مرجع مشخصی برای رسیدگی به مشکلات مطروحه وجود ندارد.

دبیر هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان قزوین ادامه داد: مسؤولان تصمیم گیرنده و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت این حرفه مقدس که وظیفه حفاظت از جان افراد را بر عهده دارد، با وضع قوانین  مربوطه، حمایت عملی خود را از منجیان غریق به اثبات برسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار