مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: متأسفانه با برنامه‌ریزی‌های غیرکارشناسی عملکرد مساجد تقلیل پیدا کرده و معضلات اجتماعی حاصل از این نوع نگاه، به جامعه تسریع یافته است.
کد خبر: ۳۷۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام علی معبودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص مسجد و اهمیت آن در جامعه اظهار داشت: مسجد از پایگاه‌های مهم دنیای اسلام است که در آن علاوه بر معنویت اقدامات بسیار بزرگی انجام می‌شود و کانون پرورش مردان بزرگی است که همواره در تاریخ اسلام راه‌گشای امت بودند.

وی با اشاره به عملکرد مساجد در صدر اسلام گفت: پیامبر مهربانی‌ها در بدو ورود خود به مدینه و قبل از تشکیل حکومت اسلامی مسجد را بنا کردند و در آن به اصلاح امور مردم و تبلیغ دین مقدس اسلام پرداخته و سازماندهی برای جنگ‌ها و غزوات را در مساجد انجام می‌دادند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در مسجد به امور مردم رسیدگی و احقاق حقوق در دعاوی را انجام می‌دادند، سوابق درخشانی که مساجد در صدر اسلام دارد، بخش عظیمی از معضلات اجتماعی توسط این پایگاه الهی برطرف می‌شد.

معبودی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی از مساجد شروع و با مساجد به پیروزی رسید، نمی‌توان برای تربیت مردان خدا خارج از مسجد برنامه‌ریزی کرد بلکه مردان الهی در خانه خدا به عبودیت می‌رسند؛ سخنرانی امام راحل بر علیه حکومت پهلوی در مسجد اعظم قم بود که جهاد علیه رژیم منحوس پهلوی را سبب شد.

این مسؤول مطرح کرد: متأسفانه با برنامه‌ریزی‌های غیرکارشناسی عملکرد مساجد تقلیل پیدا کرده و معضلات اجتماعی حاصل از این نوع نگاه به جامعه تسریع یافته است، برای احیای مساجد همانند صدر اسلام باید همه دلسوزان تلاش کنند تا بتوانیم به بخشی از اهداف انقلاب که تربیت جوانان متعهد است، دست یابیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: معماری اسلامی با رواج مدرنیته به دست فراموشی سپرده شده و مساجد در مکان‌هایی ساخته شده است که هیچ تناسبی با ساختار جمعیتی و محلی آن ندارد، اگر ساختارهای شهری را با سنت‌ها و معماری اسلامی طراحی کنیم، مساجد بسیار پویا می‌شود.

معبودی عنوان کرد: اگر پارک، سینما و بازارها در مکان‌های مشخصی طراحی شود و مساجد در کنار این مجموعه‌ها قرار گیرد، برای عبادت و اقامه نماز مساجد فعال می‌شود که مسجدالنبی به عنوان یک بنای مذهبی در قزوین بوده و معماری اسلامی در آن رعایت شده است.

وی گفت: وقتی به معماری مسجدالنبی دقت می‌شود، مشاهده می‌کنیم در کنار بازار سنتی و بازار وزیر به عنوان مکان پُرتردد شهری ساخته شده که از یک طرف به بخش مرکزی شهر و از طرف دیگر به بناهای تاریخی، ارگ‌های حکومتی و کاروانسراها مرتبط است که کسبه‌ها، مسافران و مردمی که برای خرید و فروش مراجعه می‌کنند، به راحتی از مسجد برای عبادت استفاده می‌کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب فرمودند، «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید»، این پیام امام راحل از روی تجربه و دانش الهی بود و امروز برای تربیت فرزندان و مدیران قوی انقلابی از مساجد باید آغاز کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار