استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: دولت در شرایطی قرار دارد که درآمد آن به دلیل کاهش قیمت نفت و تأثیرگذاری بر روی مالیات کشور، دچار دست‌خوش شده است و این امر موجب شده تا مسؤولان ذیربط نتوانند قدردان زحمات هنرمندان باشند.
کد خبر: ۳۷۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر استان قزوین که با حضور مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور، اسکندری‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، جمعی از مسؤولان استانی، اعضا و رؤسای انجمن‌های ادبی و هنری، هنرمندان، پیشکسوتان قزوین و شهرستان‌های آبیک و البرز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به نشست‌های استانداری و اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست‌ها این است که ارتباطات قوی‌تر شده و بخش عظیمی از خواسته‌های جامعه را دریابیم و بتوانیم به نیازها و خواسته‌های این قشرها رسیدگی کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه هنرمندان قشر تأثیرگذار جامعه هستند، گفت: قطع به یقین برگزاری نشست‌های اصحاب فرهنگ و هنر، منعکس‌کننده خواسته‌های هنرمندان است و مسؤولان هم می‌توانند از نگاه هنرمندان به خواسته‌های مردم رسیدگی کنند.

همتی پس از شنیدن مشکلات جامعه فرهنگی و هنری استان قزوین گفت: پشتوانه مسؤولان، هنرمندان هستند و نقش هنرمندان و فرهنگیان در طول تاریخ بسیار برجسته است و هیچ‌گاه در نگاه دولت و نظام، این قشر از دید پنهان نبوده است.

وی تصریح کرد: هنرمندان به هنر خود چارچوب و اصول می‌دهند و نباید با مداخله و اجبار، هنر را به سامان رساند بلکه خود هنرمندان هستند که باید به هنر اصالت و هدف دهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه هنرمند باید پایشگر هنر خود باشد، اضافه کرد: هنرمند نماینده تاریخ و فرهنگ جمهوری اسلامی و نظام و مردم ایران است.

همتی ادامه داد: اعتقاد بر این است که هنرمندان قزوینی به دلیل قدمت تاریخی شهر قزوین در زمینه‌های فرهنگی و هنری، جامعه‌ای اصیل، دلسوز و روشنفکر هستند و صیانت، هدایت‌بخشی هنر و فرهنگ از زمان پیروزی انقلاب بسیار برجسته و نمایان است.

وی در خصوص رسیدگی به مشکلات هنرمندان قزوینی گفت: دولت در شرایطی قرار دارد که درآمد آن به دلیل کاهش قیمت نفت و تأثیرگذاری بر روی مالیات کشور، دچار دست‌خوش شده است و این امر موجب شده تا مسؤولان ذیربط نتوانند قدردان زحمات هنرمندان باشند.

استاندار قزوین ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم گام‌هایی جدی و امیدبخش در زمینه رفع مشکلات و جبران عقب‌افتادگی‌های گذشته برداریم تا هنرمندان هم بتوانند بهتر از قبل رسالت جمهوری اسلامی را با آثار فاخر و اندیشمندانه خود صیانت کرده و حافظ ارزش‌ها، باورهای ملی و اسلامی باشند.

همتی تصریح کرد: با توجه به افتتاح 10 تا 15 تالار و گالری در سطح کشور و در استان‌های همجوار، می‌توان گفت که مشکلات هنرمندان استان قزوین از سوی مسؤولان پیگیری و منعکس نشده، این در حالی است که از طریق استانداری اعلام شده بود تا مبلغ 20 میلیارد تومان برای رسیدگی به مشکلات هنرمندان در باب افتتاح تالارهای هنری اعتبار تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: با صدور مجوزهای ارشاد به برنامه‌های فرهنگی، هنری و کنسرت‌ها، با توجه به ظرفیت‌ها و سلایق و باورها، مشکل خاصی به صورت نقد نداریم و ما قاطعانه از برگزاری کنسرت‌ها، حمایت کرده‌ایم.

استاندار قزوین مطرح کرد: انتظار می‌رود هر هنرمندی که برنامه اجرا می‌کند و همچنین استفاده‌کننده این محصولات، خود شأن و قداست هنر را رعایت کند تا بتوانیم با استفاده از خرد جمعی هنرمندان، در زمینه رفع مشکلات جامعه هنری گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

استاندار قزوین ادامه داد: بیان مشکلات هنرمندان در باب سخت‌افزاری بسیار به جا بوده و سعی می‌کنیم در هفته جاری نشستی با حضور وزیر ارشاد و همکاری ارگان‌های مربوطه برای رسیدگی به مشکلات هنرمندان داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار