مدیرکل استاندارد قزوین:
مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: استاندارد به تنهایی نمی‌تواند به عنوان واحد متولی کیفیت، از مشتری بخواهد که کیفیت را رعایت کند بلکه این مشتری است که باید رعایت کیفیت را از واحد تولیدی مطالبه کند.
کد خبر: ۳۷۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمودرضا طاهری در سمینار امنیت اقتصادی، کیفیت، فروش برتر در صنایع که با حضور جمعی از مسؤولان استانی  در سالن اجتماعات شعب بانک کشاورزی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به موضوع امنیت اقتصادی در استان اظهار داشت: موضوع امنیت اقتصادی بحثی بسیار روشن برای سرمایه‌گذاران است و نخستین اقدامی که باید در کشور صورت گیرد، ایجاد امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاران باشد.

وی گفت: اگر امنیت اقتصادی نباشد، سرمایه‌گذار وجود ندارد، پس تولید به وجود نخواهد آمد و اگر تولید نباشد، فروش صورت نمی‌گیرد چراکه این‌ها به صورت یک زنجیره به هم پیوسته است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: استاندارد به تنهایی نمی‌تواند به عنوان واحد متولی کیفیت، از مشتری بخواهد که کیفیت را رعایت کند بلکه این مشتری است که باید رعایت کیفیت را از واحد تولیدی مطالبه کند و وظیفه این اداره‌کل، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه است.

طاهری بیان کرد: خدمتی که اداره‌کل استاندارد انجام می‌دهد، بازرسی واحدهای خدماتی است و اگر ویژگی‌های لازم کیفیت یک واحد خدماتی را نداشته باشد، نمی توان آن را پذیرفت.

این مسؤول با بیان معیارهای استاندارد در کشورهای پیشرفته و جهان سوم تصریح کرد: در کشورهای در حال توسعه همه به دنبال قانونی هستند تا اجرایی کنند اما در کشورهای پیشرفته این چنین نیست؛ شرکت‌های بزرگ دنیا بسیاری از استانداردهای بین‌المللی را قبول ندارند چون کیفیت استاندارد این شرکت‌ها بسیار بالا بوده و در حالی که مسؤولان کشور هنوز با اجرای استاندارد مشکل دارند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: در سال اقتصاد مقاومتی فقط چند مورد از موارد کیفیتی در این استان را رعایت شده است و در این زمینه گواهی‌نامه‌ها همه عوام‌فریبانه بوده و وظیفه مسؤولان آگاه‌سازی مردم در زمینه استفاده از کالای باکیفیت است.

طاهری با بیان اینکه کیفیت 12 شاخصه دارد، ادامه داد: تعریف جدید کیفیت همان رضایت مشتری بوده و بدان معنا بوده که کیفیت بسیار گسترده و فراگیر است.

وی با اشاره به اینکه باید کیفیت محرکی برای تولید بالا، فروش بهتر و بیشتر باشد، گفت: علامت استاندارد نباید اجباری باشد بلکه باید تشویقی بوده و این مصرف‌کنندگان هستند که باید خواهان استاندارد باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار