مدیرکل بهزیستی قزوین:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تعامل رسانه‌ها با نهادها و سازمان‌های حمایتی همانند بهزیستی می‌تواند در ارتقای آگاهی‌بخشی به مردم تأثیرگذار باشد و روحیه مطالبه‌گری را در بین مردم پویا کند.
کد خبر: ۳۷۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی به همراه جمعی از معاونان اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در بازید از خبرگزاری فارس قزوین اظهار داشت: تعامل رسانه‌ها با نهادها و سازمان‌های حمایتی همانند بهزیستی می‌تواند در ارتقای آگاهی‌بخشی به مردم تأثیرگذار باشد و روحیه مطالبه‌گری را در بین مردم پویا کرده تا مردم به حقوق شهروندی خود بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: خبرگزاری فارس به عنوان یک رسانه انقلابی همواره در کنار سازمان بهزیستی نقش خود را به نحو احسن ایفا کرده و در انتشار اخبار مربوط به بهزیستی،توانسته است رضایت عمومی مردم را جلب کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: رسانه‌ها با داشتن قابلیت‌های فراوان در مهندسی افکار عمومی نقش بسزایی دارند و انتظار سازمان بهزیستی از رسانه‌ها این است که با شناساندن قوانین و حوزه اختیارات این سازمان به مردم بسیاری از مطالبات مردمی را ساماندهی کنند.

وارثی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بیداری افکار عمومی را دارند،گفت: رسانه‌ها به عنوان پل رابط مردم و مسؤولان می‌توانند با رصد کارشناسی آسیب‌ها و موانع کمک شایانی به بهبود وضعیت اجتماعی کنند،زیرا آگاهی‌بخشی که از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد، در حقیت هشدار به موقع برای جامعه و مسؤولان بوده تا تدابیر لازم را برای مواجه با حوادث و معضلات بیاندیشند.

این مسؤول در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای همکاری با ادار‌ه‌کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بیشترین رویکرد این اداره‌کل تعامل و همگرایی با رسانه‌ها بوده و در این زمینه به زودی اتاق فکری با همکاری مطبوعات و رسانه‌ها در اداره‌کل بهزیستی تشکیل می‌شود تا بتوانیم از توانمندی و تجربیات رسانه‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: خبرگزاری فارس قزوین با ابتکار خوبی که دارد، با دعوت از مدیران استانی توانسته اعتماد بین مسؤولان و رسانه را تقویت کند و این نشانه احساس وظیفه در زمینه رسالت خبری است.

وارثی تصریح کرد: در خصوص وضعیت معضلات اجتماعی نهادهای مختلفی دخیل بوده و سازمان بهزیستی با کار جهادی و خدامحور توانسته به جامعه هدف خدمات شایانی را ارائه دهد و به شکرانه انقلاب اسلامی در خصوص توجه به مستضعفان گام‌های مطلوبی در استان قزوین برداشته شده است.

وی ضمن اشاره به توانمندسازی معلولان در جامعه افزود: برای تبیین توانمندی معلولان در سطح جامعه و تغییر نگاه مردم به آن‌ها رسانه‌ها به عنوان مؤلفه‌های تأثیر‌گذار می‌توانند کارهای اساسی انجام دهند تا برخی از مشکلات این افراد در خصوص اشتغال برطرف شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد: جامعه هدف بهزیستی افرادی هستند که از نظر جسمی دارای مشکلاتی هستند و فقر مالی هم از دیگر دردهای این جامعه هدف بوده که اداره‌کل سازمان بهزیستی با آن مواجه بوده و انتظار داریم که همه نهاد و مردم در یاری رساندن به این افراد، اداره‌کل بهزیستی استان را یاری کنند.

وارثی یادآور شد: جامعه باید به سمتی پیش برود که جامعه‌ای بدون معلول را تجربه کند هرچند این نگاه آرمان‌گرایانه است اما با رویکرد پیشگیری می‌توان آسیب‌هایی را که منجر به معلولیت افراد می‌شود، به حداقل رساند.

این مسؤول اضافه کرد: مرحله دیگر بحث آموزش معلولان است که سازمان بهزیستی کشور در این زمینه هم اقدامات فراوانی از سوی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین صورت گرفته است.

گفتنی است در این دیدار مدیرکل بهزیستی استان قزوین از مدیر خبرگزاری فارس قزوین و سردبیر این مجموعه با اهدای لوحی تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار