اعترافات تلخ لیدر اصلاح‌طلبان استان قزوین:
در شرایطی که جریان اصلاحات در کشور اصرار دارد که روحانی برنده قطعی انتخابات است، شیخ قدرت علیخانی، چهره نام آشنای جریان اصلاحات، عنوان کرد: کاندیدای ما آقای روحانی است، اما من برای ایشان نگران هستم و در شرایط فعلی اوضاع را زیاد مساعد نمی‌بینم.
کد خبر: ۳۷۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، شیخ قدرت علیخانی، لیدر اصلاح‌طلبان استان قزوین و از چهره های نام آشنای اصلاحات در مصاحبه ای که روز گذشته از روزنامه آرمان از وی به چاپ رسیده به بیان مطالبی پرداخته که می توان از آن به عنوان اعترافی تلخ یاد کرد.
شیخ قدرت علیخانی در ایتن مصاحبه به نقد تلویحی دولت پرداخته و با بیان اینکه انتقادات جدی به عملکردا تیم اقتصادی دولت وارد است، گفت: بنده معتقدم آقای روحانی و دولت تدبیر و امید می‌توانستند عملکرد بهتری نسبت به آنچه تاکنون انجام داده‌اند از خود نشان دهند.
تیم اقتصادی دولت آقای روحانی در حق دولت و مردم بی‌انصافی کرده است
وی در اظهار نظری عجیب حمله ای به مراتب تندتر از قبل به تیم اقتصادی دولت انجام داده و ادامه می دهد: به نظرمن تیم اقتصادی دولت آقای روحانی در حق دولت و مردم بی‌انصافی کرده است.
مشاور پارلمانی مرحوم هاشمی رفسنجانی که یکی از اصلی ترین منتقدان احمدی نژاد به شمار می‌آمد به دولت او نیز گریزی زده در اظهار نظری عجیب با اعتراف به این نکته که آقای احمدی‌نژاد موفق شد جایگاه قابل قبولی دربین توده‌های مردم و طبقه پایین جامعه به دست بیاورد.افزوده است: آقای احمدی‌نژاد در دولت گذشته قانون پرداخت یارانه‌ها را تصویب کرد و به این وسیله موفق شد جایگاه قابل قبولی دربین توده‌های مردم و طبقه پایین جامعه به دست بیاورد. این در حالی است که در دولت آقای روحانی نیز چشم بسیاری از مردم و از جمله طبقات پایین جامعه به همین یارانه‌هاست. با این وجود برخی در دولت آقای روحانی هر هفته و یا ماه تلاش می‌کنند یارانه برخی گروه‌های اجتماعی را قطع کنند.
البته تعریف شیخ قدرت علیخانی از دولت احمدی نژاد برای اولین بار نیست که انجام می شود. وی چندی پیش هم با تقدیر از نیکزاد، وزیر راه وشهرسازی دولت دهم، به نقد عملکرد آخوندی پرداخته بود.
وی تأکید کرد: این افراد به این نکته توجه نمی‌کنند که در ایام انتخابات موضوع یارانه‌ها می‌تواند به پایگاه اجتماعی آقای روحانی خدشه وارد کند.
شیخ قدرت علیخانی در ادامه با اشاره به برخی نواقص در کابینه دولت یازدهم آورده است: آقای روحانی اگر می‌خواهد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۶ به موفقیت دست پیدا کند، باید در کابینه خود خانه‌تکانی جدی انجام بدهد. به نظر من برخی از افرادی که در دولت ایشان حضور دارند در روزهای سخت پشت روحانی را خالی می‌کنند و عملکرد قابل قبولی نخواهند داشت.
روحانی در برقراری ارتباط با طبقه پایین جامعه موفق عمل نکرده است
وی به ارتباط خوب احمدی نژاد با طبقات پایین جامعه نیز اشاره کرده و با تایید این نکته که احمدی نژاد به خوبی مشکلات طبقات پایین اجتماع را می شناخت، روحانی را در این حوزه ضعیف خوانده و افزوده است: احمدی‌نژاد با همه مشکلاتی که داشت، به خوبی مشکل طبقه پایین جامعه را پیدا کرده بود و می‌دانست که باید با این طبقه به چه شکلی برخورد کند. این در حالی است که آقای روحانی در برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم و به‌ويژه طبقه پایین جامعه موفق عمل نکرده است.
آقای ‌روحانی با برخی از اعضای کابینه خود رودربایستی دارد
کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس دهم در این مصاحبه گفت: بنده حتی شنیده‌ام که آقای‌روحانی با برخی از اعضای کابینه خود رودربایستی دارد و در بیان دغدغه‌های خود با اعضای دولت راحت نیست
وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی به خوبی از برخی دغدغه‌ها آگاهی ندارد، خاطرنشان کرده است: مدیریت استانی در برخی مناطق کشور قابل قبول نبوده و مردم بومی از انتخاب مدیران رضایت ندارند
علیخانی که در بخش هایی از این مصاحبه تلویحاً تغییر در کابینه را لازم دانسته بود، در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرد: زمینه برای تغییر در کابینه مهیا نیست.
وی دولت را فاقد یک ‌تیم رسانه‌ای کارآمد و تاثیرگذار دانسته و ادامه داده است: اغلب چهره‌های سیاسی به ایشان این مساله را گفته‌اند، اما آقای روحانی هیچ‌گونه تغییری در تیم رسانه‌ای خود نداشته است
نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی در اظهار نظری عجیب آورده است: برخی در درون دولت اجازه نمی‌دهند دولت کاستی‌های خود را برطرف کند. گویا این افراد ماموریت دارند که اجازه چنین کاری را به دولت ندهند. به نظر من آقای روحانی باید در زمینه حل مشکلات جوانان اقدامات جدی‌تری انجام بدهد تا جوانان برای حمایت از ایشان در انتخابات انگیزه لازم را داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار آرمان که از او پرسیده است چقدر به انتخاب مجدد آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور اطمینان دارید؟ پاسخ داده است: در این زمینه نمی‌توانم به صراحت اظهارنظر کنم.
کاندیدای ما آقای روحانی است، اما من برای ایشان نگران هستم
اما او در بخش پایانی مصاحبه خود یک جمله بسیار مهم را گفته است که باید از آن به عنوان هشداری بزرگ برای جریان اصلاحات در استان نام برد. این چهره سیاسی اصلاح طلب در پایان یادآور شده است: کاندیدای ما آقای روحانی است، اما من برای ایشان نگران هستم و در شرایط فعلی اوضاع را زیاد مساعد نمی‌بینم.
بدون شک این مصاحبه بخشی از ناگفته های جریان اصلاحات است . این جریان خود با شناختی که از وضعیت موجود کشور دارد عملکرد دولت را نامناسب دانسته و بر همین اساس نیز برخی مواقع از گوشه و کنار جریان اصلاحات شاهد شنیدن صداهایی برای عبور از روحانی هستیم.
از سویی شاید بتوان به جرات اعلام کرد که تا به حال در انقلاب اسلامی کمتر دولتی اینگونه در پایان دور نخست خود، وضعیت را خطرناک می دانسته و این هشداری بزرگ برای روحانی محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار