پژوهشگر علوم روانشناسی:
پژوهشگر علوم روانشناسی گفت: استفاده درست از وسایل دیجیتالی و آشنایی والدین با سواد رسانه ای و استفاده مشترک از تلفن همراه موجب نظارت بر رفتار فرزندان و کاهش آسیب ها می شود.
کد خبر: ۳۷۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 14 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نشست سواد رسانه ای و  فضای مجازی، دوشنبه شب با سخنرانی سعید عزیزی، پژوهشگر علوم روانشناسی و فعال قرآنی در مسجد جامع المهدی(عج) قزوین برگزار شد.

عزیزی در این نشست با اشاره به جایگاه و کارکرد رسانه در دنیای امروز، گفت: رسانه، ابزاری است که از طریق چشم و گوش باورهای ذهنی انسان را می‌سازد و انسان را دچار شک یا یقین می‌کند.

وی در رابطه با کارکردها و نحوه استفاده صحیح از ابزارهای دیجیتالی، همچون موبایل، تبلت، لپ تاپ اظهار کرد: اعتماد سازی نسبت به استفاده صحیح از این وسایل، یعنی خود فرزندان امکان نظارت والدین را بر نحوه استفاده آنها فراهم کنند و همچنین اشتراک‌سازی و استفاده مشترک از یک تبلت یا موبایل بین تمام اعضای خانواده از جمله راهکارهای استفاده صحیح و سالم از رسانه و ابزارهای دیجیتالی است.

این پژوهشگر علوم روانشناسی در ادامه با بیان مضرات  استفاده نادرست از ابزارهای دیجیتالی گفت: استفاده نامناسب از این ابزارها به ویژه در بین کودکان و نوجوانان، مشکلاتی از جمله اختلال در خواب، بروز آسیب‌های جسمانی، اضطراب و نگرانی، پرخاشگری، ضعف در ارتباط گرفتن با جامعه، اتلاف وقت، افت تحصیلی و کاهش خلاقیت را موجب می شود که باید مراقب آنها باشیم.

این نشست توسط واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین به منظور ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها در مورد ابزارهای دیجیتالی، فضای مجازی و آسیب‌های آن و راهکارهای مقابله و پیشگیری از این آسیب‌ها انجام شد که مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار