معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی قزوین خبر داد
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین از افتتاح مرکز حمایت از کودک و خانواده در شهر قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 14 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، بهاره رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص با کودکان کار در استان قزوین اظهار داشت: طبق مصوبه هیأت وزیران، 11 دستگاه در خصوص موضوع کودکان کار مسؤولیت دارد که یکی از آن‌ها سازمان بهزیستی است.

وی افزود: شهرداری بنا به ماده 6 قانون وظایف بیشتری در قبال کودکان کار دارد اما در جامعه همیشه تیر پیکان‌ها به سمت بهزیستی بوده و است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با بیان مشکلات بهزیستی عنوان کرد: آیا فکر می‌کنید با این امکانات و ابزارها در دستگاه‌ها مصوبه‌ها عملی می‌شود؟ وظیفه بهزیستی شناسایی، جذب کودکان و خانواده‌های آن‌ها است.

رحمانی تصریح کرد: وظیفه بهزیستی طبق مصوبات این است که مددکار در چهارراه‌ها حضور یافته و کودک را شناسایی کند و با صحبت کردن زمینه اعتمادسازی را فراهم آورد.

این مسؤول با بیان اینکه مددکار بعد از صحبت با کودکان کار، به خانواده کودک مراجعه کرده و از منزل آن‌ها بازدید به عمل می‌آورد تا بتواند به خانواده‌ها آگاهی دهد چرا که باید به آموزش، بهداشت و سلامت این کودکان توجه ویژه‌ای شود؛ در دیدار از خانواده‌های کودکان کار بسته‌های آموزشی به آن‌ها ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه کودکان‌کار را نمی‌توان از سطح شهر جمع‌آوری کرد، گفت: دستگاه‌های مربوطه هیچ‌گاه در جمع‌آوری این کودکان موفق نبوده و بارها شاهد بوده‌ایم که در ایام عید به جمع‌آوری کودکان در سطح شهر پرداخته شده تا چهره شهر جلوه مناسبی به خود بگیرد اما این امر، 10 روز هم دوام نداشته است.

رحمانی ادامه داد: جمع‌آوری شیوه درستی نیست؛ باید این کودکان را کنترل و آسیب‌های آن‌ها را کاهش کرد چراکه بسیاری از این کودکان در واقع نان‌آور خانه هستند و وقتی به خانواده‌های آنان مراجعه می‌کنیم، مشاهده می‌شود که پدر یا مادر آن‌ها کسالت داشته و در بستر بیماری به سر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این کودکان بخواهند به کانون خانواده بازگردند، آیا از سوی سازمان بهزیستی درآمد آن‌ها تأمین می‌شود؟ این سازمان در نهایت می‌تواند ماهیانه 100 هزار تومان به هر نفر اختصاص دهد که این مبلغ اصلاً جوابگوی خانواده‌های کودکان کار نیست.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به کودکان کار در این استان گفت: متأسفانه 20 درصد از این کودکان ایرانی بوده و مابقی آن‌ها مهاجران غیرقانونی از افغان‌ها هستند که اداره‌کل بهزیستی طبق قانون نمی‌تواند به آنان خدمات مالی یا غیرمالی ارائه دهد.

رحمانی مطرح کرد: اداره‌کل بهزیستی تلاش خود را ادامه داده و مسؤول است که طبق مصوبه حمایت‌های خود را انجام دهد.

این مسؤول از افتتاح مرکز حمایت از کودک و خانواده در شهر قزوین خبر داد و ادامه داد: این مرکز به زودی در خیابان نواب افتتاح می‌شود که اعتبار آن 100 میلیون تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار