مدیرکل کمیته امداد قزوین:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: نسبت به مددکاری حرفه‌ای بیگانه هستیم چون سطح مطالعات و دانش در این حوزه باید افزایش یابد تا در فاصله فضای مددکاری و اداری کاهش صورت گیرد.
کد خبر: ۳۷۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 14 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، وحید میرزایی‌بافتی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با کارکنان الموت غربی اظهار داشت: تلفیقی بین دانش و تجربه را میان همکاران داریم؛ باید بپذیریم که ایراداتی در کارها وجود دارد اما بیشتر مشکلات با ارتقای عملکردها مرتفع می‌شود که این مهم در سیر رشد کیفی خدمات حاصل می‌شود.

وی مددکاری را جایگاهی مهم در عرصه خدمت امداد خواند و ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نسبت به مددکاری حرفه‌ای بیگانه هستیم چون سطح مطالعات و دانش در این حوزه باید افزایش یابد تا در فاصله فضای مددکاری و اداری کاهش صورت گیرد؛ از این رو بخشی از این فاصله مربوط به فقدان آموزش است که باید با ارتقای آموزش‌ها این خلأ را می‌توان جبران کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اضافه کرد: بخش دیگر نقصان در کار مددکاری مربوط به حجم بالای کار است که در این خصوص باید از ظرفیت‌های مردمی هم برای خدمت به محرومان استفاده شود.

میرزایی‌بافتی لزوم نگاه فراگیر و وسیع را در جلب مشارکت‌های مردمی ضروری دانست و توضیح داد: استفاده از مشارکت مردمی نباید تنها در دریافت کمک‌های مالی مشاهده شده چراکه افراد در جامعه تخصص‌هایی دارند که گاهی می‌توانند تخصص خود را به مددجویان ارائه کنند؛ به عنوان نمونه وکیل می‌تواند در ارائه خدمات حقوقی، معلم در آموزش تحصیلی فرزندان تحت حمایت، پزشک در خدمات درمانی، بهداشتی و سایر مشاغل هم به نسبت توانایی و تخصص خود می‌توانند این نهاد را در خدمت به محرومان یاری کنند.

این مسؤول تصریح کرد: بخش دیگر جلب مشارکت‌های مردمی را هم می‌توان در استفاده از توان و ظرفیت‌های مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری یا سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که کار موازیی با امداد دارند، جستجو کنیم تا خدمات مناسب و شایسته به مددجویان ارتقا یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: باید به جای تصدی در زمینه فقر، مدیریت بر فقر داشته باشیم و در این مسیر می‌توان ظرفیت مراکز نیکوکاری بیش از حد فعلی مورد استفاده قرار گیرد در واقع این مراکز، محلی برای سرمایه‌گذاری نیکوکاری در جامعه بوده که راه نجات از این فشارها و برون‌رفت از این مشکلات سپردن کار به مراکز نیکوکاری است.

میرزایی‌بافتی یادآور شد: مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد بر این محور استوار است که کار در قالب مراکز نیکوکاری به مردم واگذار شود، هر کاری که مردم مسؤولیت آن را بر عهده گیرند، خروجی آن نتیجه‌بخش و مثمرثمر است.

گفتنی است در ادامه برخی از کارکنان دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص تسریع در ارائه خدمات به محرومان بیان کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار