هشدار!
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه منطقه مهرگان زنگ خطری برای آغاز آسیب‌های اجتماعی است، گفت: مقرر شده تا در این منطقه یک پایگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای خدمات‌رسانی به مردم راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۳۷۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 14 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، بهاره رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در حوزه اجتماعی تا به امروز پنج دفتر برای ارائه خدمات به جامعه هدف راه‌اندازی کرده است که از جمله این دفاتر در حوزه زنان بی‌سرپرست، امور افراد آسیب‌دیده، اورژانس اجتماعی و همچنین دفتر کودکان شبه‌خانواده است.

وی افزود: وظیفه دفتر کودکان شبه‌خانواده رسیدگی به کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست بوده که تمام این دفاتر در اداره‌کل بهزیستی استان قزوین مستقر است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: منظور از کودکان دارای شبه‌خانواده، کودکانی است که نزد افرادی غیر از خانواده خود همانند عمه یا عمو زندگی می‌کنند و سازمان بهزیستی آن‌ها را شناسایی کرده و ماهیانه حدود 200 هزار تومان کمک مالی به این کودکان اعطا می‌شود.

رحمانی گفت: نگهداری از کودکان زیر 6 سال طبق قانون هیچ محدودیتی ندارد و خدمات آموزشی و نگهداری و پرورش این افراد براساس وظیفه انجام می‌شود.

این مسؤول در خصوص برنامه‌های آتی معاونت امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد: با توجه به تقسیم کار ملی، موضوع آسیب‌های اجتماعی و سرویس‌دهی به آن‌ها جزء برنامه‌های آتی محسوب می‌شود و یکی دیگر از پروژه‌های در دستور کار، گسترش مراکز آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: در مناطقی چون آبیک، بویین‌زهرا و تاکستان پایگاهی برای خدمات نگهداری به افراد آسیب‌دیده یا در معرض خطر همانند دختران خیابانی و یا زنان آسیب‌دیده راه‌اندازی شده است و خدمات شبانه‌روزی در خانه سلامت به دختران و بازپروری زنان ارائه می‌شود.

* قزوین در خصوص زنان خشونت‌دیده به طور تخصصی عمل می‌کند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: قزوین جزء 10 استان برتر در کشور است که در خصوص زنان خشونت‌دیده به طور تخصصی عمل می‌کند.

رحمانی با بیان اینکه منطقه مهرگان زنگ خطری برای آغاز آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: تا کنون چهار پایگاه برای خدمات اجتماعی در مناطق قزوین، اقبالیه، تاکستان و شهرستان البرز راه‌اندازی شده و طبق توافق‌نامه‌ای که با استاندار قزوین امضا شده است، در منطقه مهرگان هم یک پایگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای ارائه خدمات‌ به مردم این منطقه راه‌اندازی می‌شود.

این مسؤول هدف از تشکیل این پایگاه‌ها را اطلاع‌رسانی و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: هدف از ایجاد پایگاه‌های خدمات اجتماعی آگاهی‌بخشی به همشهریان است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: یکی از دیگر برنامه‌های این معاونت در خصوص موضوع طلاق بوده که موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته است و خوشبختانه این استان جزء 11 استان اولویت‌دار طلاق نیست.

رحمانی اضافه کرد: در این زمینه خدماتی که با دادگستری در سال گذشته داشتیم که بالغ بر 27 درصد از پرونده‌های طلاق منجر به سازش پایدار شد(منظور از سازش پایدار؛ یعنی مددکاران با رصد و تماس با افرادی که طی چند ماه گذشته برای مشاوره به آن‌ها مراجعه کرده بودند اطمینان از سازش پایدار زندگی آنان پیدا کردند) که این آمار بسیار رقم مطلوبی است.

وی ادامه داد: در سال جاری هم از یک هزار و 281 زوج برای مشاوره مراجعه کردند که بین 251 زوج سازش حاصل شد و در تلاش هستیم که سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهیم و تمام خدمات به دادگستری رایگان ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار