مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین تنها راهد خروج نظام سلامت از چالش های پیش رو را ایجاد نظام ارجاع در کشور دانست.
کد خبر: ۳۷۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 08 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین محمد صادق بابایی، مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین صبح امروز در گفتگو با اصحاب رسانه با بیان این خبر اظهار کرد: استان قزوین یک استان صنعتی است و بیش از 60 درصد این استان تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.
وی با بیان اینکه هم اکنون دو بیمارستان رازی و بیمارستان تاکستان متعلق به این مجموعه است، عنوان کرد: در کنار این دو بیمارستان 8 مرکز درمانی ملکی دیگر هم در استان در خدمت بیمه شدگان قرار دارند.
بابایی تأکید کرد: از این 8 مرکز، 4 مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت میکنند و در مجموع، در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 700 هزار مورد مراجعه به این مراکز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 90 درصد مراجعه کنندگان به مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در قزوین و 50 درصد مراجعه کنندگان در تاکستان بیمه شده تامین اجتماعی بوده اند.
این مسئول بیان کرد: در سال جاری بودجه درمان بیمه شدگان استان قزوین بالغ بر 1335 میلیارد ریال برای بخش درمان مستقیم و 1754 میلیارد ریال برای بخش درمان غیر مستقیم است.
وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر تحولات خوبی در زمینه تجهیز و خرید دستگاه های درمانی جدید ویژه مراکز درمانی صورت گرفته است، اضافه کرد: خرید 5دستگاه آمبولانس، دستگاه اکسیژن ساز برای دو بیمارستان استان، هوشمند کردن دستگاه رادیولوژی، و افزایش 100 درصدی تخت های ICU و CCU ، شبانه روزی شدن درمانگاه آبیک، تهیه دستگاه لاپوروسکوپ و آندوسکوپ مدرن و خرید دستگاه اتوکلاوهای پلاسما بخشی از این تحولات بوده است.
بابایی خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح های ارزمند دولت تدبیر و امید است که باعث کاهش هزینه های درمان در کشور شد .
وی گفت: این طرح در ابتدا به خوبی اجرا شداما به دلیل عدم وجود اعتبارات کافی و عدم مشخص بودن هزینه و سرانه درمان برای هر فرد باعث شده تا اکنون به خرج سازمان های بیمه گر اجرا شود.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین اشاره کرد: قرار بود دولت تدبیر و امید از محل یارانه ها به سازمانهای بیمه گر کمک کند اما تا به امروز این اتفاق نیافتاده و باعث تحمیل بار مالی زیادی بر روی این سازمان ها شده است.
وی اظهار کرد: اجرای طرح 2K به پزشکان در بیمارستان های دانشگاهی موجب شده تا سازمان تامین اجتماعی در پرداخت این مبالغ با مشکل روبرو شود و پزشکان نیز ضمن کم شدن انگیزه، به مراکز درمانی غیر از تامین اجتماعی روی بیاورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار