تابناک گزار می دهد؛
با راه‌اندازی 7 دفتر بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان قزوین، خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران آسان شد.
کد خبر: ۳۷۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین فعالیت بنیاد شهید از سال 58 به صورت رسمی با هدف رسیدگی به امور و مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر آغاز شده است. با توجه به اینکه 40 هزار ایثارگر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین می‌باشند، ایام‌الله دهه‌فجر فرصت مغتنمی است تا فعالیت‌ها و عملکردهای این نهاد اطلاع‌رسانی شود. از جمله فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین راه‌اندازی دفاتر بنیاد در شهرستان‌ها جهت ارایه‌ی خدمات به جامعه ایثارگران می‌باشد
از سال 58، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مساحت 3 هزار و 450 متر مربع با زیر بنای دو هزار و یکصد متر مربع، در طبقه اول با 17 اتاق و طبقه دوم با 16 اتاق، سالن جلسات و نمازخانه تشکیل شده است.
این اداره کل شامل واحدهای مدیریت، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، معاونت بهداشت و درمان و معاونت تعاون می‌باشد و همه مسوولان و کارکنان بنیاد در جهت ارایه‌ی خدمات مطلوب به جامعه ایثارگران تلاش می‌کنند.
همچنین از سال 58، اداره‌های تابعه بنیاد در شهرستان قزوین به مساحت 5 هزار و 800 متر با زیربنای دو هزار 560 متر مربع، شهرستان آبیک 340 متر با زیربنای 200 متر مربع، شهرستان بویین‌زهرا با مساحت یک هزار و 620 متر مربع و زیربنای 320 متر مربع و شهرستان تاکستان 576 متر مربع و زیربنای 450 متر مربع، به منظور ارایه خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر تشکیل شده است.
در هر یک از بنیاد‌های شهرستان‌ها واحدهای مختلفی از جمله بهداشت و درمان، مسکن، اشتغال، صندوق شاهد، مددکاری و مشاوره و فرهنگی برای ارایه‌ی خدمات به جامعه ایثارگران تشکیل شده است.
بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان البرز نیز سال 90، در یک واحد آپارتمان به مساحت یکصد و 80 متر مربع تاسیس شده که ساختمان این نهاد توسط فرمانداری در شهرک ادارات تامین گردید و تجهیز امکانات آن نیز توسط بنیاد استان قزوین فراهم شد.
همچنین سال 93 دفتر نمایندگی بنیاد در محمدیه با مساحت یکصد و 67 مترمربع با زیربنای 90 مترمربع راه‌اندازی شد که ساختمان و بخشی از تجهیزات آن توسط شهرداری محمدیه و فراهم کردن امکانات دیگر از جمله نیروی انسانی توسط بنیاد استان قزوین تامین شده است.
سال جاری در شهرستان آوج نیز به لحاظ تعداد ایثارگران و پراکندگی جغرافیایی که وجود دارد، یک دفتر به مساحت 20 متر مربع زیر نظر بنیاد شهرستان تاکستان راه‌اندازی شده است.
ارایه‌ی خدمات آسان و سریع و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های جامعه ایثارگران از مهمترین اهداف تاسیس دفاتر بنیاد در استان قزوین بوده است.
آمار پرونده‌های شهدای استان قزوین دو هزار و 871 مورد می‌باشد که به تفکیک شهرستان‌ها در آبیک یکصد و 82 مورد، البرز یکصد و 31 مورد، بوئین‌زهرا 284 مورد، تاکستان 572 مورد، قزوین یک هزار و 570 مورد و محمدیه یکصد و 32 مورد است.
در استان قزوین 6 هزار و 992 جانباز است که به تفکیک در شهرستان‌های آبیک 451 مورد، البرز 470 مورد، بوئین‌زهرا 504 مورد، تاکستان 789 مورد، قزوین 4 هزار و یکصد و 17 مورد، محمدیه 661 مورد می‌باشد.
همچنین 663 آزاده در استان قزوین می‌باشد که 44 نفر در آبیک، 26 نفر در البرز، 43 نفر در بوئین‌زهرا، 65 نفر در تاکستان، 373 نفر در قزوین و یکصد و 12 نفر در محمدیه است.
هر یک از کارکنان دفاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان قزوین، موظف به ارایه‌ی خدمات به جامعه هدف زیر پوشش خود هستند، با تحقق این مهم خدمت‌رسانی به آنها آسان شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار