فرماندار شهرستان بویین‌زهرا گفت: خلاقیت و نوآوری در عرصه کشاورزی یکی از راه‌های رسیدن به امنیت غذایی و خود‌کفایی در محوصلات کشاورزی است.
کد خبر: ۳۷۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 06 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ارسلان قاسمی در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر شهرستان بویین‌زهرا که با حضور علی‌اکبر متقی‌فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین‌، حجت‌الاسلام زرینه امام جمعه بویین‌زهرا و مسؤولان شهرستانی ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد این شهرستان بر پایه کشاورزی و دامداری بوده و سیاست دولت تکیه بر تولیدات داخلی است که با وجود ظرفیت مناسب شهرستان بویین‌زهرا در حوزه کشاورزی می‌توان در تولید محصولات اساسی گام برداشت.

وی افزود: دشت قزوین به عنوان یک سرمایه ملی در تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی را ایفا می‌کند که بخش اعظم این دشت زرخیز در شهرستان بویین‌زهرا است.

فرماندار بویین‌زهرا با اشاره به اینکه خلاقیت و ایده‌های نوین می‌تواند در توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی داشته باشد، گفت: زمانی کشاورزی موفق است که بین کشاورزان، محققان و مهندسان کشاورزی پیوند و تعامل برقرار باشد.

قاسمی اضافه کرد: مهندسان کشاورزی باید در مزرعه و در کنار کشاورزان حضور داشته باشند تا کشاورزان با روش‌های نوین و به روز آشنا شوند.

وی خاطر‌نشان کرد‌: دولت یازدهم تکیه بر تولیدات داخلی دارد و مزیت کشور هم تکیه بر تولیدات کشاورزی در داخل است و در حوزه کشاورزی می‌توانیم در عرصه بین‌المللی رقابت کنیم.

فرماندار شهرستان بویین‌زهرا ادامه داد: در سفر هیأت دولت به استان قزوین اعتبارات خاصی برای توسعه بخش کشاورزی تخصیص داده شده و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

گفتنی است در پایان از 28 تولید‌کننده برتر شهرستان بویین‌زهرا تجلیل و قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار