در پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر نمايشگاه غذاهای سنتی و صنايع دستی اقوام شمال و شمال غرب در استان قزوين افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 04 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه غذاهای سنتی و صنایع دستی اقوام شمال و شمال غرب با شعار « فرهنگ ایرانی، هویت ایرانی» صبح امروز در جنب مسجد امام حسن عسگری (ع) کوی سازمانی شهید صیاد شیرازی (400 دستگاه) افتتاح شد.
مهدی سحاب مرادی مسؤول برگزاری نمایشگاه غذاهای سنتی و صنایع دستی در مراسم افتتاح اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم شهر قزوین با آداب و رسوم و فرهنگ غذاهای اصیل ایرانی کشور است.
وی یکی دیگر از اهداف برپایی این نمایشگاه را ترویج استفاده از غذای سالم ایرانی و کنار گذاشتن غذاهای فست فودی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر ابتلا به عارضه سرطان در استان قزوین دو برابر شده است در نظر داریم تا با برپایی چنین نمایشگاه‌های گامی مؤثر برای فرهنگ‌سازی غذای سالم در استان قزوین برداریم.
مسؤول برگزاری نمایشگاه غذاهای سنتی و صنایع دستی ادامه داد: شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه و دشمنان ایران اسلامی در چند سال گذشته بر روند فرهنگ غذای ایرانی و سنتی بسیار دخالت کردند و با تبلیغ غذاهای فست فودی بر گسترش انواع بیماری‌های سرطانی در جامعه نفوذ کردند و حال این وظیفه هر ایرانی است که از هویت، سنت و فرهنگ خود دفاع کند تا روند صعودی بیماری‌های سرطانی کاهش یابد.
سحاب مرادی از تمام مردم شهر قزوین در خواست می‌شود تا با حضور خود در این نمایشگاه و تجربه یک شب ماندگار علاوه بر حمایت فرهنگ و سنت ایرانی ظائقه خانواده‌های خود را با غذا و فرهنگ سالم آشنا کنند.
گفتنی است، درآمد حاصل از این نمایشگاه جهت کمک به شیرخوارگاه حلیمه (س) استان قزوین اهداء خواهد شد.
یادآور می‌شود، نمایشگاه غذاهای سنتی و صنایع دستی در قالب ۱۵ غرفه برپا شده که زمان برگزاری این نمایشگاه به مدت 10 روز تا پایان ایام الله دهه مبارک فجر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار