مدیرعامل شرکت کشت بن‌آسیا:
مدیرعامل شرکت کشت بن‌آسیا گفت: تولید ثروت با حفظ منابع کشاورزی و زیست محیطی به عنوان بنیاد و اساس ایجاد یک جامعه پویا و رو به توسعه و با حفظ پایداری، مورد توجه ویژه صنعت کشاورزی کشورهای توسعه یافته قرار دارد.
کد خبر: ۳۷۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 04 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی بیک مدیرعامل شرکت کشت بن‌آسیا صبح امروز در دیدار با ناطق معین‌الدین رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اظهار داشت: سازمان تعاونی روستایی، به پشتوانه شبکه گسترده و دارا بودن سرمایه‌ای ارزشمند به نام اعتماد کشاورزان می‌تواند نقش بسیار قدرتمند و مؤثری در بهبود و ساماندهی کشاورزی ایران، ارتقا سطح آگاهی کشاورزان و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه کشاورزی پایدار ایفا کند.

بیک تصریح کرد: شرکت کشت بن‌آسیا با هدف ایجاد تغییرات بنیادی در صنعت کشاورزی ایران و همگام با دانش روز جهان، منحصراً در زمینه تأمین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی شامل انواع کودها و آفت‌کش‌های ارگانیک فعالیت می‌‌کند.

مدیرعامل شرکت کشت بن‌آسیا ادامه داد: تعهد این شرکت ایجاد ثروت و سلامت، احیای خاک سرزمین ایران به موازات فعالیت‌های اقتصادی بوده و برای تحقق آن از نهاده‌های فوق‌العاده با کیفیت و با قیمت مناسب استفاده و همچنین از کارشناسان کشاورزی متعهد، دلسوز و با دانش فنی بالا بهره می‌گیرد.

بیک با بیان اینکه شرکت کشت بن‌آسیا، در تمام فعالیت‌های خود به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان است، گفت: کارشناسان این شرکت، خدمات را به صورت میدانی و مستقیم ارائه و از ابتدای کاشت تا برداشت در کنار کشاورز هستند.

وی با تأکید بر اینکه خاک به عنوان مادر کشت و زرع و قلمرو ریشه، حلقه گمشده فرآیند کشاورزی در ایران است، مطرح کرد: کودهای ارگانیک موجب اصلاح ساختار و افزایش کیفیت خاک و ایجاد شرایط بهتر جذب مواد غذایی توسط گیاه و در نتیجه افزایش عملکرد و بهبود کمی و کیفی محصول می‌شود در حالی که  کودهای مختلف شیمیایی عمدتاً برای تغذیه گیاه بوده و در صورت استفاده بیش از اندازه و غیر فنی، کاهش حاصلخیزی خاک را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت کشت بن‌آسیا عنوان کرد: مصرف غیراصولی انواع کودها، کاهش میزان بارندگی بالاخص در سال‌های اخیر موجب بالا رفتن PH، افزایش شوری، سفت شدن و تخریب خاک‌های ایران شده است، بنابراین تغییر نگاه به خاک و خاک‌ورزی باید قبل از اقدام به کشت به عنوان یک رویکرد اصلی و اساسی مورد توجه قرار گیرد .

بیک ادامه داد: برای اصلاح الگوی مصرف نهاده‌های کشاورزی، شایسته است که کشاورزان دیدگاه خود را نسبت به انتخاب کودهای مصرفی تغییر دهند، به طوری که استفاده از کودهای ارگانیک با پایه معدنی، گیاهی و آلی در زمینه کاهش هزینه‌ها، افزایش عملکرد و بهبود کیفیت خاک را به دنبال دارد.

وی فواید استفاده از کودهای ارگانیک را ایجاد نفوذپذیری و تقویت خاک، افزایش ریشه‌زنی گیاه، بالا بردن مقاومت گیاهان به انواع تنش‌ها همانند تنش‌های گرمایی، سرما و بالا بردن مقاومت گیاه نسبت به آفات و بیماری‌ها، کاهش مسمومیت و تأمین ماده آلی خاک، افزایش عملکرد و اثر بخشی سایر کودها، کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و کاهش چشمگیر مصرف آب عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت کشت بن‌آسیا تأکید کرد: تولید ثروت با حفظ منابع کشاورزی و زیست محیطی به عنوان بنیاد و اساس  ایجاد یک جامعه پویا و رو به توسعه و با حفظ پایداری، مورد توجه ویژه صنعت کشاورزی کشورهای توسعه یافته قرار دارد.

بیک بیان کرد: انواع خانواده کودهای اسید هیومیک با نام تجاری هیومابن، کودهای عصاره جلبک دریایی با نام تجاری آلگابن، کودهای اسید فولیک با نام تجاری فولوابن، کودهای پایه معدنی با نام تجاری گرانولار و کود اسید آمینه با نام تجاری بُنامید محصولات تخصصی این شرکت است.

وی بیان کرد: شرکت کشت بن آسیا در 18 استان و با 80 نماینده در کل کشور،
پس از دو دهه صادرات محصولات کشاورزی ، بالغ بر 7 سال است که اقدام به واردات، توزیع و ترویج نهاده‌های ارگانیک با پایه معدنی، گیاهی و آلی کرده است.

مدیرعامل شرکت کشت بن‌آسیا خاطرنشان کرد: همچنین مصرف این نهاده‌ها موجب صادرات محصولات کشت شده با موانع کمتر و ماندگاری بیشتر شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین هم با اشاره به اینکه کودهای ارگانیک دارای اکثر مواد غذایی مورد نیاز گیاه بوده و موجب رشد اقتصادی کشاورزان می‌شود، گفت: توانایی ساماندهی بازار محصولات کشاورزی از طریق شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی و کشاورزی وجود دارد.

ناطق معین‌الدین با بیان اینکه با نهاده‌های کشاورزی که طبیعت در اختیار این سازمان قرار داده ضمن مدیریت مناسب هزینه‌ها و افزایش عملکرد زراعی و باغی می‌توان سهم شهروندان را از سلامت افزایش دهیم، تصریح کرد: داشتن یک اکوسیستم سالم در تولید محصولات سالم و در نتیجه داشتن جامعه سالم نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: کشاورزی ارگانیک تنها به فکر تولید محصول برای امروز و دستیابی به سود نیست بلکه همواره به حفظ منابع و امکانات موجود برای نسل‌های آینده فکر می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار