فرماندار سرپل ذهاب گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال و نیم گذشته کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت و با هزینه یک هزار 330 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مختلف عمرانی، زمینه توسعه بیش از پیش این شهرستان مرزی را فراهم کرده است.
کد خبر: ۳۷۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 02 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، جهانبخش حیدری روز پنجشنبه به همراه شماری از مدیران دستگاه های اجرایی سرپل ذهاب با شرکت در میزگرد خبری دفتر ایرنای قصرشیرین افزود: این اعتبارات در بخش های مختلف از جمله درمانی، کشاورزی، راهسازی، عمران روستایی، آموزش و پرورش، فرهنگی و عمران شهری هزینه شده که پیشرفت و توسعه شهرستان را به دنبال داشت. 

** صدور 71 هزار و 738 دفترچه بیمه سلامت 
وی یکی از موفقیت های بزرگ دولت تدبیر و امید را اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح علاوه بر حمایت های ویژه از مردم به ویژه در مناطق محروم، کاهش هزینه های درمانی را به همراه داشته است. 
وی گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت و در سه سال و نیم گذشته از عمر فعالیت دولت دکتر روحانی در مجموع 71 هزار و 738 دفترچه بیمه سلامت برای مردم سرپل ذهاب صادر شد که این امر علاوه بر توسعه فضای مراکز درمانی، باعث ارتقای شاخص های درمانی در این شهرستان شد. 
فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد: در سه سال گذشته چهار مرکز بهداشتی و درمانی روستایی به نام های 'جابری، بریموند، سراب قلعه شاهین و ریزه وند' با 2 هزار و 396 مترمربع زیربنا در سرپل ذهاب احداث و به بهره برداری رسیده است. 
حیدری، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را 340 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اقشار مختلف مردم با مراجعه به مراکز درمانی تنها با پرداخت بخش کمی از هزینه ها، می توانند نسبت به روند درمانی خود اقدام کنند.
وی همچنین از احداث ساختمان کلینیک تخصصی با زیربنای 750 متر مربع و 15 میلیارد ریال اعتبار، احداث زایشگاه با زیربنای 100 مترمربع و یک میلیارد ریال اعتبار و چهار پایگاه بهداشتی در مجموع با یک هزار متر مربع زیربنا و 14 میلیارد ریال اعتبار در طول فعالیت دولت تدبیر و امید در سرپل ذهاب خبر داد. 

** ساخت 39 باب مدرسه با 431 کلاس درس در سرپل ذهاب 
فرماندار سرپل ذهاب در ادامه از توجه دولت دکتر روحانی به توسعه فضاهای آموزشی، تجهیز مدارس و ارتقای سرانه فضای آموزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: در طول سه سال و نیم از فعالیت دولت تدبیر و امید در این شهرستان 39 باب مدرسه با 431 کلاس درس احداث شده است. 
حیدری افزود: در مجموع برای احداث این فضاهای آموزشی 181 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف هزینه شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون 106 کلاس درس در قالب 56 آموزشگاه در سرپل ذهاب هوشمند سازی شده که این اقدام دولت در نوع بی نظیر است 
وی گفت: در دولت یازدهم سرانه فضاهای ورزشی نیز در سرپل ذهاب از یک متر مربع به یک و نیم متر مربع افزایش یافته که این امر بیانگر توجه ویژه دولت به امر تعلیم و تربیت است. 
وی همچنین از تجهیز 106 مدرسه با 159 کلاس درس به سامانه بخاری تابشی با صرف 771 میلیون ریال اعتبار در دولت تدبیر و امید در سرپل ذهاب خبر داد و گفت: ساخت 10 واحد آموزشی و ورزشی در این شهرستان با 106 میلیارد و 69 میلیون ریال اعتبار در دست اقدام است. 

** اجرای سامانه نوین آبیاری در سطح 26 هزار و 200 هکتار از زمین های زراعی شهرستان 
فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به انقلاب بزرگ در بخش کشاورزی این شهرستان با فعالیت های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید، گفت: در حوزه کانال های سه و چهار زمین های زیرپوشش سامانه بزرگ گرمسیری، طرح سامانه نوبین آبیاری تحت فشار در 15 هزار و 600 هکتار از زمین های پایین دست این شهرستان با پیش بینی یک هزار و 810 میلیارد ریال اعتبار و پیمانکاری قرارگاه خاتم در دست اجراست. 
حیدری خاطرنشان کرد: این طرح هم اکنون با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود چهار درصد در دست اقدام است و تاکنون طرح سامانه نوین آبیاری در 460 هکتار از زمین های کشاورزی سرپل ذهاب اجرا شده است. 
وی افق ترسیم شده برای اجرایکامل این طرح را در مدت 2 سال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این، طرح آبیاری تحت فشار در پنج هزار و 600 هکتار از دیگر زمین های مزروعی شهرستان توسط جهاد کشاورزی در دست اقدام است.
وی احداث سد تنگه حمام با 600 میلیارد ریال اعتبار و تعویض شبکه بریموند با قدمت 40 سال را از دیگر طرح های بزرگ در دست اقدام در شهرستان سرپل ذهاب عنوان کرد و افزود: این طرح پس از پایان کار مطالعاتی که در طرح سامانه گرمسیری نیز قرار گرفته است با پیش بینی 800 میلیارد ریال اعتبار عملیاتی خواهد شد.

** توسعه باغات شهرستان به میزان 600 هکتار در سه سال و نیم سال گذشته 
فرماندار سرپل ذهاب از طرح توسعه باغات این شهرستان خبر داد و گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید با برنامه های بسیار خوب جهاد کشاورزی، شاهد احداث 600 هکتار باغ جدید در شهرستان بوده ایم. 
به گفته حیدری، با اقدام های صورت گرفته و در سایه توجه دولت دکتر روحانی زمین های کشاورزی و باغی سرپل ذهاب از 35 هزار هکتار اکنون به یک هزار و 730 هکتار افرایش یافته که این امر نوید بخش خوبی برای افزایش محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضع معیشتی مردم این شهرستان است.
وی از واگذاری 171 دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی همسو با اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی با اشتغال زایی 500 تن در سرپل ذهاب خبر داد. 

** تا قبل از دولت یازدهم هیچ روستایی در سرپل ذهاب از نعمت گاز برخوردار نبود 
رییس اداره گاز سرپل ذهاب نیز با اشاره به اینکه تا قبل از دولت تدبیر و امید هیچ یک از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار نبود، گفت: با قدام ارزنده دولت تدبیر و امید، با شبکه گذاری 179 کیلومتر خط انتقال و صرف 134 میلیارد ریال اعتبار به 19 روستای سرپل ذهاب گازرسانی شد.
محمدهادی رستمی در این میزگرد خبری با تشریح عملکرد سه سال و نیم دولت دکتر روحانی در گازرسانی به سرپل ذهاب، افزود: همچنین در این مدت 37 کیلومتر از شبکه گذاری گاز شهری با صرف چهار میلیارد ریال اعتبار انجام شد و هم اکنون 2 طرح بزرگ خط تغذیه قلعه شاهین با با پیش بینی 300 میلیارد ریال اعتبار در مرحله آزمایش فشار است که به زودی به بهره برداری می رسد.
وی اظهارکرد: شبکه گذاری خطوط انتقال گاز 66 روستای سرپل ذهاب نیز با صرف یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است که این طرح نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
وی شمار مشترکانی که در دولت یازدهم از نعمت گازطبیعی برخوردار شده اند را پنج هزار و 900 مشترک اعلام کرد و گفت: هم اکنون اداره گاز سرپل ذهاب 14 هزار و 800 مشترک گاز را زیرپوشش دارد که از این میزان 12 هزار و 173 مشترک شهری و 2 هزار و 645 مشترک نیز روستایی هستند. 
وی افزود: تلاش می شود تا پایان امسال، شمار مشترکان و همچنین روستاهای برخوردار از نعمت گاز طبیعی افزایش یابد. 

** بهسازی و تعریض 112 کیلومتر از راه های ارتباطی سرپل ذهاب 
رییس اداره راه و شهرسازی سرپل ذهاب نیز گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، با صرف 710 میلیارد ریال اعتبار، 121 کیلومتر از راه های ارتباطی سرپل ذهاب بهسازی و تعریض شد که در نوع انقلاب بزرگی در حوزه راه این شهرستان است.
عباس توفیقی اظهارداشت: اجرای تقاطع غیرهمسطح با میانگین پیشرفت فیزیکی 80 درصد، تعریض هشت کیلومتر راه سرپل ذهاب به قصرشیرین در محدوده بزرگراه کربلا، اجرای واریانت (اصلاح هندرسی) در گردنه پاتاق، توسعه و بهسازی راه های روستایی و مرمت هفت کیلومتر از بزرگراه کربلا از جمله اقدام های این اداره در طول فعالیت دولت یازدهم است. 
وی احداث و توسعه راه های روستایی و ساخت ابنیه را نیز از دیگر اقدام های موثر دولت تدبیر و امید در بخش راهسازی سرپل ذهاب عنوان کرد. 

** احداث شهرک مشاغل آلاینده در سطح 47 هکتار 
شهردار سرپل ذهاب نیز در ادامه این میزگرد خبری از اقدام های ارزنده دولت دکتر روحانی در این شهرستان را انتقال مشاغل آلاینده به خارج از شهر و احداث شهرکی برای این منظور در 47 هکتار زمین اعلام کرد. 
علی قطره ای با بیان اینکه هم اکنون 600 واحد مشاغل آلاینده در این شهرک فعالیت دارند، اعتبار هزینه شده برای احداث زیرساخت های لازم در این شهرک را 50 میلیارد ریال از محل منابع شهرداری ذکر کرد.
وی از دیگر اقدام های ارزنده دولت تدبیر و امید در سرپل ذهاب را احداث جایگاه عرضه سوخت سی ان جی با هشت نازل در مدت شش ماه با صرف 15 میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی شهرداری بیان کرد. 
وی از دیگر اقدام های شاخص را ساخت فرهنگسرا بیان کرد و گفت: دومین شهرستان بعد از کرمانشاه هستیم که دارای فرهنگسرا است.
به گفته قطره ای در طول فعالیت دولت دکتر روحانی 150 هزار مترمربع از معابر و خیابان های سرپل ذهاب نیز با 75 میلیارد ریال اعتبار آسفالت و زیرسازی شده است. 
وی تصویب طرح پردازش و بازیافت پسماندهای شهری با تملک پنج هکتار زمین، احداث و تجهیز فضاهای شهری با صرف 27 میلیارد ریال اعتبار و احداث مجتمع های تجاری را از دیگر اقدام های ارزنده دولت یازدهم در سرپل ذهاب عنوان کرد. 

** بهره برداری از 189طرح عمرانی و خدماتی در دهه فجر 
در دهه فجر امسال 189 طرح عمرانی و خدماتی در سرپل ذهاب افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
اعتبار هزینه شده برای تکمیل و یا آغاز عملیات اجرایی این طرح ها بیش از 266 میلیون ریال است. 
از جمله طرح های قابل افتتاح در سرپل ذهاب در بخش های اداری، آموزشی، فرهنگی، کشاورزی و گازرسانی به روستاها، طرح هادی، خدمات درمانی و اشتغالزایی است. 
از مجموع این طرح ها، 98 طرح در بخش عمومی و عمرانی، 80 طرح در حوزه فعالیت عمرانی و دهیاری ها و 6 طرح نیز در حوزه اشتغالزایی به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی نیز آغاز می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار