سرپرست‌ معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قم گفت: بدون ترديد حادثه ساختمان پلاسكو مي‌تواند تلنگري بر مديريت شهرها باشد كه در برخي از كلانشهرها و استا‌ن‌ها در بافت مركزي با وجود بازار با صنوف مختلف توليدي، عرضه و فروش امكان وقوع دارد حادثه ساختمان پلاسكو تلنگري بر مديريت شهرها است.
کد خبر: ۳۶۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 26 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به مدیریت‌های کلان کشور و استان‌ها اظهار کرد: مدیریت در حوزه‌های ساخت و تصمیم‌گیری باید به جای اینکه اراضی دولتی را در برخی کلانشهرها و استان‌ها بدون برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم برای مسکن ارزان قیمت به اقشار کم درآمد اختصاص می‌دادند، اقدام به بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری و فرسوده می‌کردند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: توجه به این امر از توسعه افقی شهرها و از بین رفتن اراضی مستعد دولتی در حاشیه شهرها جلوگیری می‌‌کند و همچنین مانع ایجاد مسائل اجتماعی در عمق بافت‌های ناکارآمد شهری می‌گردد.

جانقربان عنوان کرد: امروز در شهر قم بیش از هزار هکتار بافت مصوب فرسوده وجود دارد، بر ماست که برای پیشگیری از خطراتی که هر لحظه در کمین این بخش است، چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید بر چاره‌اندیشی برای بافت‌های هسته مرکزی شهر گفت: اگر این امر روی ندهد، بدون تردید اتفاقاتی که خیلی دیر نیست و نزدیک است، مشابه آنچه که امروزه در پیرامون خود می‌بینیم، اتفاق می‌افتد، در نتیجه امکان پاسخگویی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نخواهد بود.

جانقربان یادآور شد: احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری یک امر بین بخشی است که تنها شهرداری‌ها امکان مداخله مستقیم در این بافت‌ها را ندارند و نیازمند تصمیم و خرد جمعی از مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های مرتبط با استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های سهیم در امر زیرساخت‌های شهری است.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید حادثه ساختمان پلاسکو می‌تواند تلنگری بر مدیریت شهرها باشد که اغلب در تمام کلانشهرها به ویژه در قم در بافت مرکزی همراه صنوف مختلف تولیدی، عرضه و فروش وجود دارد که نقاط پرخطری در این بافت‌ها به لحاظ نوع مواد و صنایع مصرفی به صورت انبارها و بنکداری را در بر می‌گیرد که نیازمند یک بازنگری در سطح کلان به این منظور و برخورد با مسئله است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه امروزه آخرین روش‌های استفاده از مصالح ساختمان، تکنولوژی‌های ساختمان در سازه‌های بتنی و فلزی مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: با استفاده از مقررات ملی و مباحث آن و به ویژه مبحث ۲۱ که یکی از نظامات اداری مقررات ملی ساختمان است، پدافند غیرعامل باید در دستور کار قرار گیرد و برای آینده ساخت‌وساز در طراحی، اجرا و بهره‌برداری ملاحظات لازم با ابعاد کامل انجام شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار