مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه گفت: امسال تاکنون برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمانشاه ۱۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
کد خبر: ۳۶۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 24 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،بابک ترابی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 170  نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمانشاه آزاد شده‌اند اظهار داشت: در این مدت 185  میلیارد ریال  بابت آزادسازی زندانیان جرائم غیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عمد پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از این تعداد افراد آزاد شده 165 نفر آقا و پنج نفر خانم بوده‌اند، گفت: از این تعداد 20 نفر مربوط به جرائم دیه و بقیه نیز مربوط به بدهکاری مالی غیر از کلاهبرداری بوده است.

ترابی بیان کرد: از مبلغ هزینه شده برای آزادی این افراد حدود پنج میلیارد ریال از محل کمکهای مردمی، پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد دیه مرکز، 13 میلیارد ریال به صورت وام از بانکهای عامل و بقیه نیز از طریق صندوقهای بیمه و صندوق خسارتهای بدنی تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه 13 سال از تأسیس ستاد دیه می‌‌گذرد گفت: از ابتدای تأسیس ستاد مردمی دیه در استان حدود 3000 نفر از زندانیان جرائم غیر‌‌عمد آزاد شدند.

ترابی با اشاره به اینکه تعدادی از پرونده‌‌های جرایم غیر عمد را جرایم مالی تشکیل می‌دهند اظهار کرد: یکی از دلایل وجود کلاهبرداری‌های مالی و پرونده‌های جرایم مالی در مراجع قضایی عدم آشنایی با قوانین چک و سفته است.

ترابی با بیان اینکه ستاد مردمی دیه بودجه‌‌ای ندارد و مردمی است اظهار کرد: جمع‌‌آوری منبع مالی در ستاد دیه هر ساله از طریق جشنهای گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد، انعقاد تفاهم‌نامه با بانکها و در اختیار گذاشتن اعتبارات و تجهیزات قرض‌الحسنه و جذب کمکهای مردمی از جمله اقدامات ستاد برای تأمین منابع مالی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار