معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: ۹۰ درصد ایتام در استان قزوین بیش از شش حامی دارند.
کد خبر: ۳۶۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 23 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمد صیادی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کمک به نیازمندان و افراد محروم جامعه خدمات متعددی را دارد و طرح های مختلفی را اجرا می کند که یکی از این طرح ها، طرح اکرام ایتام است.

 وی ادامه داد: اکرام ایتام و نکوداشت آنها از جمله مواردی است که در دستورات دینی ما وجود دارد و در سنت معصومین ما هم این امر مورد تأکید است و سیره و زندگی امامان و پیامبران در کمک به نیازمندان الگوی همه ما است.

 معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین اضافه کرد: طرح اکرام ایتام در واقع طرحی است که کمیته امداد برای نکوداشت ایتام نیازمند اجرا می کند تا افراد خیر به عنوان حامیان ایتام در تأمین نیازهای مادی و معنوی کمک های خود را داشته باشند و اعتماد به نفس و آرامش را به این خانواده ها هدیه کنند.

وی عنوان کرد: در این طرح حامیان بر اساس شناسنامه اطلاعاتی ایتام زیرپوشش کمیته امداد ضمن انتخاب و ثبت نام حمایت از یک یا چند یتیم را بر عهده گرفته و در ماه مبلغی را برای کمک به حساب ایتام واریز می کنند که خوشبختانه ما در استان قزوین شاهد کمک های خوبی حامیان به ایتام هستیم.

 صیادی اعلام کرد: در کنار طرح اکرام ایتام، طرح دیگری که داریم طرح محسنین است؛ در این طرح خانواده های نیازمند غیرایتام مشکلاتی نظیر بیماری، از کارافتادگی، اجاره و ودیعه مسکن و غیره دارند که حامیان می توانند به عنوان حامی محسنین حمایت از یک یا چند خانواده را با توجه به نیازمندی و مشکل خانواده بر عهده گیرند و در ماه کمکی را واریز کنند.

 وی تصریح کرد: در استان قزوین 23 هزار حامی در طرح اکرام ایتام و بیش از 5 هزار حامی در طرح محسنین داریم که هر ماه کمک های نقدی خود را به حساب ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد واریز می کنند که در 9 ماهه سال جار در 2 طرح مذکور 58 میلیارد و 658 میلیون و 851 هزار و 828 ریال مساعدت حامیان را داشتیم که افزایش چهار درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین اعلام کرد: 90 درصد ایتام در استان قزوین بیش از شش حامی دارند و بخش قابل توجهی از مشکلات معیشتی آنها از محل کمک های واریزی حامیان مرتفع می شود.

وی تأکید کرد: سرانه دریافتی ایتام در قزوین بیش از میانگین کشوری است که از این میزان کمک هایی که حامیان دارند مبلغی در یک حساب مشخص به نام ایتام برای  هزینه های ازدواج، مسکن و اشتغال آنها در آینده پس انداز می شود.

صیادی خاطر نشان کرد: کسانی که تمایل به شرکت در این طرح ها دارند می توانند به کمیته امداد شهر خود مراجعه کرده و ثبت نام کنند، همچنین علاوه بره کمک های نقدی می توانند کمک های غیر نقدی در تأمین پوشاک، مسکن، تجهیزات آموزشی، جهیزیه و کمک های درمانی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار