استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: در شرایطی که دولت حقوق کارمندان خود را به سختی تأمین و پرداخت می‌کند خوشبختانه با رویکرد درست اقتصادی بسته حمایتی دولت از تولیدکنندگان و کارآفرینان به نتیجه رسید و شاهد رونق تولید در استان هستیم.
کد خبر: ۳۶۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 23 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین،فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در یک حرکت جمعی با کمک مدیران استانداری، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و نیز حمایت و پشتیبانی بانک مرکزی توانستیم اهداف پیش بینی شده خود را محقق کنیم.

استاندار اظهار داشت: در شرایطی که دولت حقوق کارمندان خود را به سختی تأمین و پرداخت می‌کند خوشبختانه با رویکرد درست اقتصادی بسته حمایتی دولت از تولیدکنندگان و کارآفرینان به نتیجه رسید و شاهد رونق تولید در استان هستیم.

وی افزود: با برخی قوانین دست‌وپا گیر که با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و اعتبارات محدود راه‌اندازی حتی یک واحد و ایجاد اشتغال بسیار ارزشمند است و باید آن را قدر بدانیم.

همتی اضافه کرد: ما هر چقدر با تلاش شبانه‌روزی و تحمل سختی‌ها در مردم امید ایجاد می‌کنیم اما گاهی در برخی تریبون‌ها با اطلاعات غلطی که به آقایان داده می‌شود ساز ناامیدی کوک می‌شود که این کار منطقی نیست.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم دوستان بزرگوار از واحدهای رونق گرفته و بازگشته به چرخه تولید بازدید داشته باشند و آمارهای اعلام‌شده را با واقعیت تطبیق دهند و ببینند آیا شغلی ایجاد شده است یا نه؟

استاندار یادآور شد: امروز مدیران ما با ریسک بسیار بالایی خارج از اختیارات قانونی خود درصدد پرداخت تسهیلاتی هستند که برخی مواقع موانع قانونی اجازه نمی‌دهد یک صنعتگر به این راحتی تسهیلات گرفته و به تولید خود رونق دهد اما خواسته‌ایم که مدیران همراهی کرده و بیش از حد سخت‌گیری نکنند و اگر حتی از سوی اداره بازرسی بازخواست شدند آن را تحمل کنند تا ما به اشتغال کمک کنیم.

وی افزود: از نمایندگان مجلس هم انتظار داریم برای اصلاح و بازنگری در برخی قوانین همراهی کنند چون با این وضعیت واقعاً اقتصاد مقاومتی عملیاتی نمی‌شود و اگر مدیرانی جسور و ریسک‌پذیر و متعهد پای‌کار نباشند نمی‌توان واحدهای صنعتی را احیا کرد.

همتی یادآور شد: دوستان باید شرایط را درک کنند و با اطلاع کامل قضاوت کنند و در کنار ما باشند و انگیزه خدمت مدیران را تقویت کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری همه‌جانبه مدیران استان توانسته‌ایم بیش از ۹۱۴ فقره تسهیلات حمایتی دولت را به مبلغ ۹۷۲ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت کنیم و این میزان رتبه استان در کشور را به رده پنجم رسانده است که جای خوشحالی دارد.

وی گفت: در سراسر کشور تسهیلات بهین یاب حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان است که یک هزار میلیارد تومان آن را ما دریافت کردیم و باز هم تلاش می‌کنیم تا حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد دیگر بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

همتی بیان کرد: با تشکیل کارگروه نظارتی فقط به پرداخت تسهیلات اکتفا نکرده‌ایم بلکه گروه‌های نظارتی ما به واحدها سرکشی می‌کنند تا این اعتبارات واقعاً در رونق تولید و ایجاد اشتغال هزینه شود و این روند به صورت مستمر راستی آزمایی می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون از ۱۴۹ واحد دریافت کننده تسهیلات بازدید شده و اگر تخلف و قصوری دیده شود برخورد می‌کنیم اما انتظار داریم اگر چند مورد محدود هم کسی اشتباه کرد آن را بزرگ‌نمایی نکنند بلکه مجموعه تلاش‌ها ارزیابی شود.

استاندار تصریح کرد: در حوزه گره‌گشایی از مشکلات جوانان هم تاکنون ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره ازدواج به ۱۰ هزار زوج جوان پرداخت شده که فقط ۱۰۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری است.

وی اضافه کرد: با تمام قوا در خدمت به مردم با انگیزه تا آخرین نفس کار می‌کنیم و انتقادها و تشویق‌ها ما را از ادامه مسیر باز نخواهد داشت اما انتظار داریم منتقدین به‌ویژه دوستانی که تریبون دارند با دریافت اطلاعات درست، درک شرایط و قضاوت وجدانی و منصفانه در مردم امید ایجاد کنند و نه در پنهان بلکه در آشکارا ما را دعا کنند تا بیشتر خدمت کنیم.

     استاندار گفت: با اعلام گزارش مستند مسئولان اداره کار و تأمین اجتماعی اعلام می‌کنیم امسال بیش از ۱۵ هزار شغل در استان ایجاد شده است و تلاش می‌کنیم تعهد ۲۰ هزار شغل را عملیاتی کنیم.

همتی اظهار داشت: در مسیر خدمت رسانی به مردم خستگی نداریم و خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانیم و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی همه مدیران بتوانیم به این مردم فهیم و لایق خدمت کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
من فکر می کنم دولت که به سختی به کارمندان حقوق می دهد کارمندان دولت و خانواده هایشان هم بسختی به روحانی رای خواهند داد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار