رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بیش از 500 کد رهگیری بهداشتی خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی‌، دام زنده و نهاده‌های دامی‌، کود مرغی و غیره از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان صادر شده است.
کد خبر: ۳۶۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 23 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، عیسی غیاث‌یزدی اظهار داشت: رسالت اداره دامپزشکی شهرستان قزوین ارتقا سطح بهداشت جامعه انسانی از طریق فراهم آوردن زمینه بهداشتی مناسب برای تولید و عرضه فرآورده‌های دامی سالم به افراد جامعه است.

وی افزود: در این زمینه نظارت بر نوع و کیفیت حمل و نقل تمام محصولات مرتبط با دامپزشکی اعم از مناسب بودن دمای نگهداری محموله‌، شست‌وشوی کانتینرها قبل از بارگیری و رعایت اصول بهداشتی حمل از مبدأ تا مقصد از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور اقدام به ایجاد سامانه صدور مجوز قرنطینه و تخصیص کد رهگیری بهداشتی به خودروهای حمل دامی برای کنترل فرآورد‌ه‌ها و رهگیری آن‌ها از مبدأ تا مقصد کرده است که این فرآیند در این اداره با اولویت پیگیری می‌شود.

غیاث‌یزدی اضافه کرد: بیش از 500 کد رهگیری بهداشتی خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی‌، دام زنده و نهاده‌های دامی‌، کود مرغی و غیره از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.

این مسؤول مطرح کرد: خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی‌، دام زنده‌، طیور زنده‌، ماهی زنده‌، جوجه یک‌روزه، نهاده‌های دامی، کود مرغی و غیره باید دارای پروانه بهداشتی از دامپزشکی باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با بیان اینکه فعال بودن کد بهداشتی خودروها برای صدور مجوز حمل امری ضروری است، عنوان کرد: تمام خودروهای حمل مرتبط با دامپزشکی ملزم به مراجعه به این اداره بوده تا پس از بازدید کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در صورت احراز شرایط لازم برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

غیاث‌یزدی ادامه داد: صدور مجوز بارگیری برای هرگونه خودروی فاقد کد بهداشتی دامپزشکی ممنوع بوده و خودروهای باری دارای محموله‌های فاقد مجوز هم توقیف می‌شود.

وی در پایان از شهروندان گرامی درخواست کرد تا در زمینه نیل به ارتقا سطح بهداشت در جامعه، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه دامپزشکی مراتب را از طریق سامانه 1512 به اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار