رئیس آزمایشگاه مرجع اداره‌کل دامپزشکی قزوین:
رئیس آزمایشگاه مرجع اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توجه به گزارش مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد طیور در کشور، یک هزار و 794 نمونه سوآب و بافت از 70 واحد در آزمایشگاه مرجع مورد آزمایش قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 23 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به گزارش مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد طیور در کشور، سیستم مراقبت فعال و غیرفعال اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین با هوشیاری کامل نسبت به رصد هرگونه واقعه مشکوک و تلفات نامتعارف در این استان اقدام کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این رصد در مجموع یک هزار و 794 نمونه سوآب و بافت از 70 واحد (روستایی، شهری، صنعتی و غیره) در بازه زمانی 12 آبان ماه تا 30 دی ماه سال جاری برای انجام آزمون تشخیص آنفلوانزا در آزمایشگاه مرجع دریافت و به بخش تشخیص مولکولی آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان قزوین که در این ایام به صورت شبانه‌روزی فعال بود، ارسال شد که آزمون‌های مربوطه با دو روش«Conventional» و «Real time» انجام شد.

رئیس آزمایشگاه مرجع اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین مطرح کرد: تشخیص سریع و پاسخگویی به موقع در خصوص بیماری آنفلوآنزا نقش بسزایی در کنترل بیماری و پیشگیری از انتشار بیماری به سایر مرغداری‌ها دارد.

رضایی تصریح کرد: تلاش مجموعه دامپزشکی این استان در آزمایشگاه مرجع، ادارات دامپزشکی شهرستان و ستاد اداره‌کل سبب شده زمان پاسخگویی به مخاطره به حداقل ممکن برسد که این امر در جلوگیری از انتشار آلودگی به دیگر واحدهای موجود در استان قزوین نقش بسزایی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار