نماینده کنوانسیون گردشگری قزوین خبر داد
نماینده کنوانسیون گردشگری استان قزوین گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تعداد ۱۴۱ راهنمای گردشگری از ۲۱ کشور جهان در استان قزوین حضور می‌یابند.
کد خبر: ۳۶۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 23 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، رضا حاج‌ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: برای نخستین بار طالب رفائی دبیرکل سازمان گردشگری جهان به کشور ایران سفر می‌کند که فلی‌سی‌تاس رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و روبی‌روی نایب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سفر به این کشور همراه طالب رفائی هستند.

وی افزود: تعداد ۳۰۶ راهنما از ۴۵ کشور جهان به ایران سفر می‌کنند که نایب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری به همراه ۱۴۱ راهنما که از ۲۱ کشور جهان هستند به استان قزوین سفر کرده و مطالب در روز سفر این راهنمایان به صورت انگلیسی بیان می‌شود و برای گروهی دیگر هم به زبان آلمانی ترجمه می‌شود.

نماینده کنوانسیون گردشگری استان قزوین تصریح کرد: در سفری که راهنمایان گردشگری به این استان دارند کشورهای اتریش ۲۳ راهنما، آلمان ۱۷ راهنما، اسپانیا ۱۵ راهنما، فرانسه ۱۱ نماینده و کشورهای یونان، دانمارک و آمریکا ۱۰ راهنما، انگلیس ۸ راهنما، ایتالیا و لاتویا ۶ راهنما، پرتغال ۵ راهنما، روسیه ۴ راهنما، صربستان ۲ راهنما و کشورهای چک، اسلوونی، استونی، ژاپن، پرو و سنگاپور ۱ راهنما دارد.

ابوطالبی با بیان اینکه متولی برگزاری این کنوانسیون در ایران کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور است، گفت: این کنوانسیون با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می‌شود و از آنجایی که سرای سعدالسلطنه در قزوین زیر نظر شهرداری قزوین بوده بخش بازدید از سرای سعدالسلطنه بر عهده شهرداری قزوین است.

وی افزود: راهنمایان گردشگری از ساعت هفت صبح حرکت خود را از استان تهران آغاز می‌کنند و طی جلسه با نیروی انتظامی موافقت شد که مأموران نیروی انتظامی به صورت نامحسوس این راهنمایان را از شهرستان آبیک تا عمارت چهل‌ستون قزوین همراهی کنند.

نماینده کنوانسیون گردشگری استان قزوین با اشاره با اینکه ساعت ۱۰ صبح مردم قزوین پذیرای راهنمایان گردشگری در عمارت چهل‌ستون هستند، گفت: مراسم استقبال از ساعت ۱۰صبح به مدت ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد و نخستین بازدید از عمارت چهل‌ستون صورت می‌گیرد.

ابوطالبی با بیان اینکه بعد از این بازدید راهنمایان گردشگری به سرای سعدالسلطنه شهر قزوین می‌روند، اظهار داشت: از ساعت 10 و 45 دقیقه به مدت نیم ساعت پیاده‌روی و پس از آن راهنمایان گردشگری تا ساعت ۱۲و۳۰ دقیقه از سرای سعدالسلطنه این شهر بازید می‌کنند و پس از صرف ناهار در سرای سعد السلطنه به سمت استان زنجان حرکت می‌کنند.

نماینده کنوانسیون گردشگری استان قزوین عنوان کرد: در جلسه امنیت گردشگران که با استاندار قزوین برگزار شد خواستار رسانه‌ای شدن میزبانی قزوین در هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری بودیم که استاندار قزوین موافقت و حمایت خود را اعلام کرد.

ابوطالبی با اشاره به اینکه هدایایی به رسم یادبود به راهنمایان گردشگری اهدا می‌شود، تصریح کرد: یک بسته هدیه به همراه جعبه معرق، بخشی از کتیبه مسجد جامع قزوین و مسجد حیدریه، سی دی معرفی استان قزوین و عکسی که به عنوان یادگاری از جمع راهنمایان در عمارت چهل‌ستون می‌اندازند به راهنمایان گردشگری اهدا می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در روز ورود راهنمایان گردشگری به استان قزوین مجله آنلاین گردشگری قزوین نخستین بار در این استان فعالیت خود را آغاز می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار