در کنوانسیون راهنمایان گردشگری
نماینده کنوانسیون گردشگری استان قزوین گفت: نخستین شهر که راهنمایان گردشگری در ایران از آن بازدید می‌کنند قزوین بوده و برنامه‌های سفر یک روزه این راهنمایان آماده شده است.
کد خبر: ۳۶۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 23 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین رضا حاج‌ابوطالبی در نشست خبری با عنوان برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که عصر امروز در دولت‌خانه صفوی شهر قزوین برگزار شد با اشاره به راهبرد هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری ایران با عنوان « مر‌دمانی مهربان با آغوشی باز، فرهنگی کهن پر از رمز و راز » اظهار داشت: راهنمایان گردشگری سراسر دنیا در دهه ۱۹۸۰ میلادی تصمیم گرفتند تا از آثار باستانی کشورها بازدید کرده و برای شناخت آن‌ها کمک کنند که نخستین گردهمایی کنوانسیون راهنمایان در جهان سال ۱۹۸۵ به میزبانی کشور فلسطین آغاز شد.

وی افزود: از سال ۱۹۸۵ تصمیم گرفته شد که هر دو سال یک‌بار این گردهمایی تشکیل شود و هر بار یک کشور میزبان راهنمایان گردشگری باشد که پیشنهاد میزبانی کشورها برای هر دوره در دوره قبل ارائه می‌شود.

نماینده کنوانسیون گردشگری استان قزوین با اشاره به اینکه نمایندگان کانون گردشگری ایران در سال ۲۰۱۵ پیشنهاد میزبانی ایران را ارائه کرد، گفت: در سال ۲۰۱۵ با کسب ۱۸ رأی پیشنهاد میزبان شدن ایران برای راهنمایان گردشگری جهان مورد قبول واقع شد و کشورهای سنگاپور و دانمارک در رده‌های بعد قرار گرفتند.

حاج‌ابوطالبی عنوان کرد: نمایندگان ایران در سال ۲۰۱۵ شهر تهران را پیشنهاد دادند که راهنمایان گردشگری روز نخست وارد این شهر شوند.

وی به جزئیات سفر راهنمایان گردشگری که شامل پیش گشت و پس گشت می‌شود اشاره کرد و گفت: کنوانسیون گردشگری ایران از تاریخ ششم بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود که براساس  برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سه روز مخصوص پیش گشت است.

نماینده کنوانسیون گردشگری استان قزوین ادامه داد: همچنین به مدت چهار روز جلساتی در تهران برگزار می‌شود و بعد از پایان این جلسات، پس گشت آغاز می‌شود و این راهنمایان در پس گشت به مثلث طلایی گردشگری ایران سفر می‌کنند که شامل استان‌های یزد و اصفهان و شیراز است.

حاج‌ابوطالبی با بیان اینکه مسؤولان ایرانی تصمیم گرفتند که برای پیش گشت یک شهر جدید معرفی کنند، اظهار داشت: از بین گزینه‌های پیشنهادی برای شهرهای پیش گشت قزوین، زنجان و همدان انتخاب شدند تا راهنمایان از این سه شهر بازدید به عمل آورند.

وی اضافه کرد: مسؤولان کشور سنگاپور برای پیش گشت راهنمایان گردشگری کشورهای مالزی و اندونزی را پیشنهاد داده بودند که پیشنهاد‌های پیش گشت مسؤولان ایرانی حاکی از غنی بودن این کشور از نظر آثار باستانی است.

نماینده کنوانسیون گردشگری استان قزوین عنوان کرد: نخستین شهر که راهنمایان گردشگری در ایران از آن بازدید می‌کنند قزوین بوده و برنامه‌های سفر یک روزه این راهنمایان آماده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار