از هفتم بهمن ماه جاری
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: دوره‌های آموزشی مقدماتی خبرنگاری از پنجشنبه هفتم بهمن ماه جاری با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی کشور آغاز و پس از پایان این دوره گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.
کد خبر: ۳۶۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 23 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیدعبدالعظیم موسوی اظهار داشت: اصحاب رسانه استان قزوین که دارای بیمه هستند، می‌توانند عضو خانه مطبوعات باشند چرا‌که برای شرکت در انتخابات هیأت‌مدیره خانه مطبوعات در اسفند ماه سال جاری باید عضو سامانه خانه مطبوعات باشند.

وی افزود: برای عضویت در خانه مطبوعات استان قزوین روزنامه‌ها می‌توانند با معرفی 6 نفر، هفته‌‌نامه‌ها چهار نفر، سایت خبری چهار نفر و دفاتر سرپرستی هم چهار نفر از خبرنگاران و اعضای خود را معرفی کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با بیان اینکه مسؤولان اصحاب رسانه علاوه بر افراد دارای بیمه، می‌توانند چهار نفر دیگر را هم برای عضویت در خانه مطبوعات معرفی کنند، گفت: تعدادی از اصحاب رسانه‌ای که از سوی رسانه بیمه بوده یا از دستگاه‌های اجرایی دیگر بیمه هستند، می‌توانند در خانه مطبوعات هم عضو شوند.

موسوی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش به اصحاب رسانه در قالب دوره‌های آموزشی خبرنگاری اضافه کرد: دوره تکمیلی خبرنگاری برای خبرنگاران استان قزوین با بهره‌مندی از اساتید مطرح و اعطای مدرک معتبر از سوی دفتر مطالعات رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: تا پایان سال جاری بسته‌های آموزشی خبرنگاری با عنوان دوره آموزشی خبرنگاری مقدماتی برای خبرنگاران استان قزوین برگزار می‌شود و پس از اتمام این دوره آموزشی با برگزاری آزمون و کسب رتبه قبولی از سوی خبرنگاران دوره آموزش تکمیلی خبرنگاری در سال آتی برگزار می‌شود.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با بیان اینکه همچنین دوره آموزشی عکاسی با همکاری استانداری قزوین برای خبرنگاران و عکاسان این استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: همچنین دوره‌های آموزشی مقدماتی خبرنگاری از پنجشنبه هفتم بهمن ماه سال جاری با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی کشور آغاز و پس از پایان این دوره گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

موسوی یادآور شد: با توجه به قوانین خانه مطبوعات خبرنگاران نشریه‌های مشخص شده اجازه شرکت در مصاحبه‌های مطبوعاتی و نشست‌های خبری در دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و غیره را دارند.

وی با اشاره به سه شاخصه مهم و اساسی مبطوعات و نشریات محلی ادامه داد: مبطوعات و نشریات محلی باید منظم بوده و مشخصات آنان از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تأیید باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با بیان اینکه تعداد صفحات نشریات چاپ شده در این استان باید هشت صفحه باشد، گفت: نشریات و روزنامه‌ها باید در روز مشخص چاپ و توزیع شود و به طور مستمر در دکه‌های شهر قزوین وجود داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار