اعترافات تلخ رئیس خانه مطبوعات استان قزوین
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با بیان اینکه تا به امروز از قدرت خانه مطبوعات غافل بودیم گفت: باید از این قدرت برای مطبوعات استان استفاده کنیم
کد خبر: ۳۶۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 22 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، عبدالعظیم موسوی، رئیس خانه مطبوعات استان قزوین، پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه انتخابات شورای مرکزی خانه مطبوعات 14 اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار می شود، اظهار کرد: پیش از این، اساسنامه جدید خانه مطبوعات قزوین باید به تصویب اعضا برسد.
وی با بیان اینکه در فراخوان جدید اعضای خانه مطبوعات حدود 400 نفر ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: تا به حال وضعیت 100 نفر از این افرد محرز شده و وضعیت بقیه افراد نیز باید تا 10 بهمن مشخص شود.
این مسئول با اشاره به تغییرات اساسنامه خانه مطبوعات قزوین افزود: بر همین اساس اگر کسی تقاضای عضویت در خانه مطبوعات داشته باشد، ظرف دو ماه باید تعیین تکلیف شود.
وی تأکید کرد: تعداد اعضای خانه مطبوعات در دور آینده 7 نفر خواهد بود و تنها افرادی می توانند در انتخابات شرکت کنند که دارای مدرک لیسانس و یا سابقه 7 سال حضور در عرصه مطبوعات را داشته باشند.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در شرایطی هستیم که به قدرت خانه مطبوعات پی برده ایم  و امروز می توانیم از این قدرت که تا به امروز از آن غافل بوده ایم برای مطبوعات استان استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: اگر ما در گذشته نتوانسته ایم از قدرت خانه مطبوعات استفاده کنیم، حتما دوستانی که در آینده به خانه مطبوعات می آیند از این قدرت استفاده کنند.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با بیان اینکه خانه مطبوعات دارای یک قدرت مرجعیتی است، اضافه کرد: تا به امروز استفاده جدی از این قدرت مرجعیتی در استان نکرده‌ایم.
وی با پرده برداری از برخی روند نادرست و حتی باندبازی در حوزه دریافت رپورتاژ در حوزه رسانه ، از آن به عنوان ابتذال نام برد و گفت: امروز  برخی افراد فاقد تخصص لازم در حوزه رسانهد با ایجاد ارتباط‌های نادرست به رپورتاژگیری مشغولند این در حالی است این کار باید از طریق اداره ارشاد صورت بگیرد و این اداره باید آگهی‌های ادارات را تقسیم کند.
موسوی یادآور شد: امروز برخی نشریات تنها به تعداد کسانی که رپورتاژ دادند منتشر می شود، به طور مثال نشریه ای با 50 نسخه منتشر شده است و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشید.
وی تأکید کرد:یکی از پرونده‌های ابتذال در حوزه رسانه بحث آگهی‌های دولتی بود که 80 درصد جذب آگهی به چند روزنامه خاص تعلق می‌گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خانه مطبوعات قزوین این باند کشف شد و به مراجع قضایی معرفی شد.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به اینکه
هدف ما برقراری توزیع عادلانه در حوزه آگهی‌های دولتی است، از شناسایی افرادی که برای ارائه رپرتاژ و آگهی دولتی رشوه گرفته اند خبر داد و افزود: متاسفانه به لحاظ قانونی نمی توانم اسامی صادرکنندگان فاکتورهای نجومی نشریات قزوین را نمی‌توانم اعلام کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار