معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش قزوین خبر داد:
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هم‌اکنون 6 مدرسه استان با یک دانش‌آموز و یک معلم اداره می‌شود و حدود 200 مدرسه در استان وجود دارد که آمار دانش‌آموزانش کمتر از 10 نفر است.
کد خبر: ۳۶۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 22 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین، جلسه کارگروه برون سازمانی انسداد مبادی بی‌سوادی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

خیراله رحمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: بحث سوادآموزی و تحت پوشش قرار دادن افراد واجب‌التعلیم و لازم‌التعلیم از اهمیت فراوانی برخوردار است که اقدامات دلسوزانه خوبی در این حوزه از سوی آقای طاهرخانی در مدت کوتاه مسئولیت سرپرست نهضت سوادآموزی استان برای پوشش صددرصدی انجام شده است.

هیچ دانش‌آموزی در سطح استان بدون معلم نیست
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مبادی بی‌سوادی، بحث خارج ماندن افراد واجب التعلیم از گردونه تعلیم است، خوشحالیم که اعلام کنیم با تلاش همکاران، جزء تنها استان‌هایی هستیم که هیچ دانش‌آموزی در سطح استان بدون معلم نیست.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته بدعت اشتباهی در استان قزوین پایه‌ریزی شده بود به طوریکه در دوره ابتدایی مدارس روستا مرکزی داشتیم اما امسال با تلاش مسئولان تقریبا بحث روستا مرکزی را در استان جمع کردیم.

وی عنوان کرد: اکنون حتی در روستاهای دارای یک دانش‌آموز نیز یک معلم اختصاص داده شده است و هیچ روستایی در استان نداریم که در دوره ابتدایی دانش‌آموزانش را جابه‌جا کنند مگر اینکه اولیای آنها اصرار داشته باشند.

رحمانی بیان کرد: در حال حاضر 6 مدرسه استان با یک دانش‌آموز و یک معلم اداره می‌شود و حدود 200 مدرسه در استان وجود دارد که آمار دانش‌آموزانش کمتر از 10 نفر است که این اقدامات در امر انسداد مبادی بیسوادی استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای امر سوادآموزی گفت: متولی اصلاح وضعیت بی‌سوادی در استان فقط آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه‌ها باید برای ریشه‌کنی بیسوادی تلاش کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: به منظور ارتقاء سطح کیفی آموزشی مدارس تقریبا میزان تراکم کلاس‌ها را در همه مقاطع حداقل 1 یا 2 نمره کاهش داده‌ایم.

92.86 دانش‌آموزان استان قزوین تحت پوشش تحصیلی قرار دارند
رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش دستگاه‌های محتلف در شناسایی و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند با شناسایی افراد آموزش پذیر دارای فقر مالی و اقتصادی و همچنین دارای نارسایی‌های روحی و جسمی، اقدامات مناسبی برای تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل انجام دهند.

وی با ابراز گلایه از عدم حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها در جلسه افزود: اگر نتوانیم کودکان و جوانان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنیم قطعا پدیده بی‌سوادی جامعه را فرا می‌گیرد.

سرپرست سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به لزوم برخورداری همه کودکان از آموزش باکیفیت و رایگان خاطرنشان کرد: 92.86 دانش‌آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار دارند که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: در قیاس با میانگین کشوری از شرایط خوبی برخورداریم اما هدف ما این است که هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان نداشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار