استاد دانشگاه:
استاد دانشگاه گفت: آشنایی خانواده ها با فضای مجازی و شناخت آسیب ها و مضرات و نیز کاربردهای آن می تواند صدمات این ابزار رسانه ای را کاهش دهد.
کد خبر: ۳۶۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 22 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جلسه آشنایی خانواده ها با آسیب های فضای مجازی روز یکشنبه با حضور خانواده ها در مسجد جامع المهدی مینودر قزوین برگزار شد.

عباس الهی در این نشست که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین به صورت دوره ای برای افزایش سواد رسانه در میان گروههای مختلف مردم در طول سال برگزار می شود اظهارداشت: در حوزه رسانه باید محیط و محتوی را بشناسیم سپس با شناسایی پیامهای مناسب برای مخاطب اقدام کنیم.

وی گفت: هر وسیله ای که پیام را از فرستنده بگیرد و بدرستی به مخاطب منتقل کند می تواند تاثیرگذار باشد و محتوای مورد نظر پیام رسان را بازگو کند.  

الهی تصریح کرد: یک پیام خوب با رسانه قابل فهم است و کسی می تواند بهترین پیام را منتقل کند که بهترین رسانه را در اختیار داشته باشد.

وی اضافه کرد: سواد رسانه ای می تواند به اندازه نیاز مخاطب پاسخگو باشد و امروز شبکه های اجتماعی در بخش های زیرساخت، تلفن همراه و رایانه، ارتباطات و محتوی مطرح است و شناخت محتوی می تواند غنای کار را بالا ببرد.

حریم های شخصی را در رسانه رعایت کنیم

الهی یادآورشد: حریم شخصی نباید در رسانه رایج شده و حریم آن شکسته شود لذا انتظار می رود خانواده ها مراقب باشند و اطلاعات شخصی خود را در تلفن همراه و شبکه ها قرار ندهند.

وی تصریح کرد: باید آگاهی مردم و والدین را در خصوص فضای مجازی و آسیب های آن بالا ببریم تا اطلاعات آنها از فرزندان بیشتر شود و بتوانند این فضا را مدیریت کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: همه باید مضرات و فواید فضای مجازی و استفاده منطقی از آن را یاد بگیریم تا بتوانیم از این ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم و آسیب نبینیم.

الهی تصریح کرد: شناخت محتوی در فضای مجازی بسیار اهمیت دارد و می تواند بستری برای استفاده مناسب از این فضا را مهیا کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار