خبری خوش برای کودکان کار
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین از افتتاح نخستین مرکز حمایتی کودک و خانواده طی دهه فجر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 22 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، بهاره رحمانی در جلسه کارگروه برون سازمانی انسداد مبادی بی‌سوادی که صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برای حمایت دانش‌آموزان در حوزه تحصیل تفاهم‌نامه‌ای را با اداره‌کل آموزش و پرورش این استان انعقاد و در این زمینه برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: برای حمایت از حوزه تحصیل دانش‌آموزان دارای معلولیت، مرحله نخست شناسایی انجام شده است و امیدواریم مرحله دوم آن را تا چند ماه آینده انجام داده و در اختیار وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی قرار دهیم.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در خصوص کودکان و خانواده ادامه داد: امیدواریم طی دهه فجر سال جاری، مرکز حمایتی کودک و خانواده را افتتاح کنیم که یک مرکز سرپایی بوده و فعالیت‌های آن در حوزه کودکان کار و خیابانی فعال است و در این مرکز کودکان مورد نظر شناسایی شده و به تمام موضوعات آن‌ها رصد می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: در مرکز حمایتی کودک و خانواده یکی از خدمات شامل خدمات مالی برای کودکان کار و خیابانی بوده و به عنوان نخستین مرکز در استان قزوین محسوب می‌شود که محل احداث این مرکز در خیابان نواب در نظر گرفته شده است.

این مسؤول با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده مرکز حمایتی کودک و خانواده تصریح کرد: اعتبارات این مرکز از سوی محل اعتبارات ملی پیش‌بینی شده است و بالغ بر 80 میلیون تومان از سوی سازمان بهزیستی برای ساخت آن اختصاص داده می‌شود که در سال جاری 40 کودک را پوشش می‌دهد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در پایان گزارشی را از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ارائه کرد.

یادآور می‌شود در این جلسه جمعی از مدیران کل دستگاه‌های استان قزوین حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار