شمسی‌پور در گفت‌و‌گو با تابناک:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینک زنگ خطر گسترش بیابان‌ها در قزوین به صدا درآمده است، گفت: بیابان‌ها در استان قزوین در حال گسترش هستند.
کد خبر: ۳۶۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 18 January 2017
سیاوش شمسی‌پور، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین در گفت‌گو با تابناک استان قزوین اظهار کرد: 100 هکتار از دشت جنوبی قزوین تبدیل به بیابان شده و روند بیابان زایی در استان شدت گرفته است.
وی با بیان اینکه افزایش این حجم از بیابان در استان قزوین بر شکل‌گیری ریزگردها در آسمان این استان نیز نقش خواهد داشت افزود: این اتفاق در کنار عوامل خارجی تولید ریزگردها، استان را نیز با پدیده ریزگردها مواجه خواهد شد.
شمسی‌پور تأکید کرد: در سفر اخیر هیئت دولت در استان قزوین 5 پروژه اولویت ‌دار محیط زیستی پیشنهاد کردیم که از این تعداد 2 پروژه مربوط به دشت جنوبی قزوین و مهار ریزگردها بوده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه اعتبارات خوبی از سوی هیئت دولت به این دو مبحث اختصاص یافته است و دستگاه‌های همکار و زیربط نیز هم‌اکنون اقدامات لازم را برای احیای پوشش گیاهی در این دشت انجام می‌دهند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: اعتبارات خوبی از سوی هیئت دولت و استانداری قزوین برای بیابان‌زدایی در استان قزوین ابلاغ شده است و امیدواریم با پروزه‌هایی که در این منطقه اجرا خواهد شد در آینده شاهد کنترل و کاهش این حجم از بیابان زایی در استان باشیم.
وی در پایان یادآور شد: پدیده ریزگردها چندین سال است که ظهور و بروز پیدا کرده و انتظار برطرف شدن آن در یک بازه زمانی زود انتظار به‌جایی نیست و نیاز به برنامه‌ریزی، صبر و تحمل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار