مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از موافقت برای تاسیس و فعالیت 4 سازمان مردم نهاد در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 08 January 2017
به گزارش تابناك ازقزوین به نقل از ایرنا محسن قاسمی با اعلام این خبر افزود: در سومین جلسه هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان مجوز تأسیس و فعالیت 4 تشکل غیر دولتی در استان صادر شد.
دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان خاطرنشان کرد: نمایندگان هیات موسس برخی از تشکل های مذکور می بایست نسبت به انجام فرایند استعلام ها پیگیری لازم را داشته باشند و سپس در اسرع وقت برای ثبت حقوقی تشکل به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نموده و پروانه فعالیت خود را دریافت نمایند.
قاسمی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی در حوزه جمع آوری اعانات و وجوهات مردمی توسط موسسات خیریه استان، افزود: در این راستا با عنایت به بخشنامه اخیر وزارت کشور، مقرر شد که با هماهنگی دستگاه های ذیربط نظارت بیشتری بر موضوع صندوق ها و قبوض جمع آوری کمکهای مردمی صورت گیرد تا شاهد کاهش آسیبها در آینده باشیم.
دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد با اشاره به افزایش تعامل دفتر با تشکل های مردم نهاد گفت: برنامه ریزی مناسبی در دبیرخانه هیات نظارت استان برای برگزاری نشست های هم اندیشی با تمامی سازمان های مردم نهاد تا پایان سال جاری در حوزه های مختلف صورت گرفته است.
محسن قاسمی تاکید کرد: نحوه تعامل تمامی دستگاه های اجرایی استان با سازمان های مردم نهاد توسط دبیرخانه هیات نظارت استان رصد می شود و به قطع در آینده ای نزدیک گزارش دقیقی از وضعیت آن در محضر استاندار ارائه خواهد شد.
در این جلسه با راه اندازی 4 سازمان مردم نهاد در سطح استان با عنوان های مؤسسه فرهنگی مسیر بیداری با موضوع امور فرهنگی (ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی)، مؤسسه خیریه صدیق قزوین با موضوع نیکوکاری و امور خیریه (کمک به نیازمندان)، مؤسسه خیریه آمین با موضوع نیکوکاری و امور خیریه (کمک به ایتام و بیماران) و انجمن اورس قامتان البرز با موضوع ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی موافقت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار