معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین خبر داد
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای کمک به رشد همه‌جانبه جسمانی، شناختی، زبانی و هیجانی-اجتماعی کودکان شیرخوار و نوپا در این استان، دوره آموزشي ويژه مربيان در مهدهای کودک برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 07 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان نگهداری از کودکان شیرخوار و نوپا با در مهدهای کودک استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: در راستای کمک به رشد همه‌جانبه جسمانی، شناختی، زبانی و هیجانی-اجتماعی کودکان شیرخوار و نوپا در این استان، دوره آموزشی ویژه مربیان در مهدهای کودک برگزار شد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت مربیان مهدهای‌ کودک افزود: این مربیان مهم‌ترین نقش و مسؤولیت را در قبال تأمین امنیت کودکان و همچنین پرورش شناختی، عاطفی و اجتماعی آنان دارند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین مسئله امنیت را یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بهزیستی در مهدهای کودک عنوان کرد و افزود: حفظ و امنیت کودکان که بنابر شرایط سنی، نیازهای ویژه و شرایط خاصی بوده، در سازمان بهزیستی از اهمیت خاصی برخوردار است.

رحمانی تصریح کرد: مربی آموزش‌دیده، نه تنها مراقب رفتار خود به عنوان یک الگوی تربیتی و رفتاری است بلکه رفتار خود را با مراحل رشد کودکانی که با آن‌ها سرو و کار دارند، تنظیم می‌کند.

این مسؤول یادآور شد: متأسفانه به خدمت گرفتن کادر آموزشی در مهدهای کودک، سلیقه‌ای و مبتنی بر معیارها و امکانات مالی و آموزشی هر مهدکودکی است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین خاطر‌نشان کرد: در این راستا سازمان بهزیستی تلاش می‌کند با برگزاری دوره‌های آموزش ویژه مربیان در زمینه مراقبت و تعلیم و تربیت اطفال این خلأ را پر کند.

رحمانی عنوان کرد: مربیان مهدهای کودک باید نسبت به گذراندن دوره‌های آموزشی در زمینه روانشناسی رشد کودک، بهداشت و سلامت جسمی و روانی کودکان و همچنین متد آموزشی به روز و مناسب اقدام کنند و اقتضائات عاطفی، فکری و جسمی رشد کودکان را شناسایی کرده تا بتوانند نسبت به درک و نیاز کودکان، عکس‌العمل نشان دهند.

وی از دیگر اهداف این دوره آموزشی را، افزایش آگاهی مربی در کمک به رشد کودک دانست و عنوان کرد: مربیان مهد‌ها طبق دستورالعمل باید تمام دوره‌های آموزشی مصوب پیش از اشتغال و حین اشتغال در مهد‌های کودک را بگذرانند؛ دوره‌های آموزشی از سوی دانشگاه علوم بهزیستی استان قزوین برگزار می‌شود.

گفتنی است، این دوره آموزشی دو روزه ویژه مربیان نگهداری از کودکان شیرخوار و نوپا با حضور تمام مربیان شیرخوار و نوپا مهدهای کودک تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در محل بهزیستی شهرستان قزوین برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار