امام‌جمعه قزوین:
امام‌جمعه قزوین گفت: اگر وزیر امور خارجه یکبار دیگر آخرین اظهارات اوباما و جان کری را بشنود، جا دارد به صراحت و روشنی بگوید غلط کردیم که به امریکا اعتماد کردیم.
کد خبر: ۳۵۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 06 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند انسان مؤمن نباید به خاطر مال و مقام دنیایی ذلت‌پذیر باشد و همواره باید عزت خود را حفظ کند.
وی تصریح کرد: چقدر ناشایسته است که انسان مؤمن میل و اشتها به سوی مقام و منصب‌های دنیایی داشته باشد و شخصیت انسانی خود را به قیمت ناچیز به تاراج گذارد.
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی دیگر از امام عسکری (ع)، ادامه داد: حضرت در حدیثی به خطر دروغ اشاره کرده‌اند و فرموده‌اند: همه بدی‌ها در خانه‌ای قرار داده شده است و کلید ورود به آن دروغ است.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: اگر دروغ بگوییم اشتغال، تورم و مشکلات معیشتی مردم هیچ‌گاه حل نخواهد شد، چرا که حل مشکلات کشور نیازمند ارائه آمار دقیق و صحیح است اما بسیاری از آمارهایی که امروز ارائه می‌شوند از دقت و صحت بی‌بهره‌اند.
وی به شاخصه‌های هوشمندترین و زرنگ‌ترین انسان‌ها از نگاه امام حسن عسکری (ع) هم اشاره کرد و یادآور شد: امام عسکری (ع) هوشمندترین و زرنگ‌ترین انسان‌ها را کسانی معرفی کرده‌اند که خودشان را محاکمه می‌کنند تا ببینند نسبت به شاخصه‌هایی که اسلام برای یک مؤمن معرفی کرده، در چه جایگاهی قرار دارند.
آیت‌الله عابدینی افزود: امام حسن عسکری (ع) زرنگ‌ترین و باهوش‌ترین انسان‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که خودشان را برای پس از مرگ آماده می‌کنند و عزت و آخرت خود را به متاع ناچیز دنیا نمی‌فروشند.
خطیب جمعه قزوین با اشاره به اهمیت تفکر و اندیشه در نگاه امام عسکری (ع)، یادآور شد: انسان خوب و مؤمن از نگاه امام حسن عسکری (ع) کسی است که همواره در حال تعقل و تفکر است.
وی با تأکید بر این‌که تفکر و تعقل کلید رسیدن به حکمت است، گفت: انسان مؤمن و خوب کسی است که تنها به داشته‌های علمی خود اکتفا نمی‌کند و برای رشد و بالندگی فکری و عملی، اهمیت و ارزش بسیاری قائل می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند: انسان خردمند هم اهل فکر و هم اهل ذکر است و حضرت تأکید می‌کنند که زیاد به یاد خدا باشید و برای حل مشکلات از باری‌تعالی یاری بخواهید.
امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: امام عسکری (ع) تأکید کرده‌اند که زیاد به یاد مرگ باشید چرا که یاد مرگ برای انسان بسیار سازنده است و کمک می‌کند تا انسان هیچ‌گاه از مسیر سعادت خارج نشود.
وی ابراز کرد: امام حسن عسکری (ع) بر زیاد قرآن خواندن هم تأکید کرده‌اند زیرا قرآن غذای روح است و برای بهره‌مندی کامل از آن باید تلاش کنید که دائم در فضای قرآنی قرار داشته باشیم.
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تجاوز ترکیه به خاک سوریه اشاره و یادآور شد: کارهای خطرناکی که ترکیه انجام می‌دهد و به خاک سوریه تجاوز می‌کند، نشان دهنده وجود خوی استکباری امریکا در سران این کشور است.
وی اظهار کرد: سران و مسئولان ترکیه تلاش دارند تا ادای ضد امریکایی بودن از خود نشان دهند اما در عمل مشاهده می‌کنیم که پیرو خوی استکباری امریکایی‌ها هستند و در آن جهت حرکت می‌کنند.
خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: طبق آیات قرآن هر کس به ظالمان تکیه کند، آتش می‌گیرد و امروز ترکیه باید از سرنوشت افرادی مانند صدام که به امریکا تکیه کرد و در نهایت توسط همان‌ها کنار گذاشته شد، درس عبرت بگیرد و دست از اقدامات غلط خود بردارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: با وجود این‌که ترکیه در حال آتش گرفتن است هنوز اردوغان و رفقایش پی به اشتباهات خود نبرده‌اند و ضروری است برای جلوگیری از آشوب بیشتر در ترکیه  آگاه شوند و دست از اقدامات نسنجیده خود بردارند.
وی در فراز دیگری از سخنان خود به اعتراف آقای ظریف، وزیر امور خارجه به اشتباه در اعتماد به امریکا یادآور شد: صحیح‌ترین حرفی که از آقای ظریف شنیدیم، همین اظهار و اعتراف به عدم اعتماد به امریکایی‌ها بود.
امام‌جمعه قزوین افزود: اگر وزیر امور خارجه یکبار دیگر آخرین اظهارات اوباما و جان کری را بشنود، جا دارد به صراحت و روشنی بگوید غلط کردیم که به امریکا اعتماد کردیم.
آیت‌الله عابدینی خطاب به مسئولان استان قزوین بر ضرورت رسیدگی به اقتصاد استان، حل مشکلات معیشتی و اشتغال مردم تأکید کرد و گفت: از مدیران و مسئولان می‌خواهیم به خاطر نزدیک شدن به فضای انتخاباتی همه چیز را معطوف به انتخابات نکنند.
وی خاطرنشان کرد: مردم اگر ببینند مسئولان در حال خدمت هستند، بدون برگزاری جلسات انتخاباتی هم به آن‌ها اقبال نشان می‌دهند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار