رئيس كل دادگستري قزوين:
رئیس کل دادگستری استان قزوین کار کارشناسان رسمی دادگستری را ارائه دیدگاه تخصصی دانست و گفت: قضاوت و مصلحت در کار کارشناسی جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۳۵۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 04 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، جمال انصاری در نشست مشترک دادگستری با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین اظهار داشت: این نشست فرصت خوبی است تا دیدگاه‌های نوگرا را به هم نزدیک کنیم و خدمات ارائه شده را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: مسیر، محور اصلی و نتیجه خروجی اقدامات ما در فرآیند پرونده‌ای و غیرپرونده‌ای ظهور می‌کند که باید توأم با نگاه تخصص‌گرا و حرفه‌ای‌گرا باشد تا خدمت مطلوب به مردم را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اعتقاد داریم که صنوف پیرامون دادگستری از جمله کانون کارشناسان رسمی دادگستری همیشه می‌تواند بر عدالت، احقاق حق و اجرای عدالت کمک کند تا مردم به دغدغه‌های خود در این فراز و نشیب‌ها دست یابند.

انصاری افزود: کار آرامش‌ساز روش‌ها، شیوه‌ها و چارچوب‌هایی دارد که این مهم با مشخصات فردی و حرفه‌ای کار دستگاه قضا ارتباط خاصی دارد؛ قضاوت می‌خواهد برای مردم نتیجه‌بخش باشد و این نگاهی است که در گستره و نگاه بیرونی مشاهده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: مسیر خدمت و راهی که برای مردم می‌خواهیم فراهم کنیم، بخش‌هایی مبتنی بر آگاهی‌های فردی است و در این میان آگاهی‌های صنفی کارشناسان هم با توجه به جایگاه تخصصی می‌تواند این مسیر را از ابهام خارج کند.

انصاری تصریح کرد: در مجموعه دادگستری استان قزوین ظرفیت‌های مردمی مطلوبی وجود دارد که از جمله این ظرفیت‌ها، هر گاه از کارشناسان کمک و مطالبه‌ای داشته‌ایم این مجموعه را همراهی کرده‌اند که این همکاری و هم‌افزایی فرآیند مسیر خدمتی به مردم و دغدغه‌های عمومی را کاهش داده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: هر فردی باید در حرفه خویش به آداب حرفه‌ای پایبند باشد و در این میان برای ارائه خدمت به مردم راهی نداریم جز اینکه، خود را در مسیر خدمتی به‌روز نگاه داشته و شخصیت درونی و بیرونی را با جایگاه تخصصی خود منطبق کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: تلاش‌های کانون در مسیر خدمت به مردم امری آشکار و روشن است و خوشبختانه کانون در این مسیر از تدابیر آموزشی متنوع برای نیروهای جدید خویش بهره می‌برد البته انتظار این است که در مسیر توزیع پرونده‌ها میان کارشناسان به خصوص نیروهای جدید رعایت انصاف و عدالت شود.

انصاری تأکید کرد: کارشناسی نظری فنی و تخصصی است، بنابراین کار قاضی کارشناسی نیست و از طرفی کارشناس هم نمی‌تواند قضاوت کند بلکه کار کارشناسی مبنایی برای قضاوت است و در این میان بسیار موارد معدود و محدودی وجود دارد که نظر کارشناسی مورد توجه قرار نگیرد چراکه اعتقاد داریم نظر کارشناس فنی، تخصصی و علمی است.

وی ادامه داد: از طرفی قضاوت هم کار قاضی است که در تجزیه و تحلیل فرآیند به دست می‌آید؛ گاهی یک قاضی ساعت‌ها وقت صرف می‌کند تا خروجی او را در جمله‌ای ببینیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: انتظار از کارشناسان این است که نظر فنی و تخصصی خود را دقیق و روشن ارائه کنند و از ارائه دیدگاه‌هایی که به ابهام در پرونده بیافزاید، خودداری کنند؛ در این میان باید نظارت‌های کانون بر کارشناسان همچنان استمرار و قوت داشته باشد.

انصاری مطرح کرد: دقت در امر کارشناسی موجب می‌شود تا میزان خطاها کاهش یافته و محلی برای انحراف در پرونده باقی نماند؛ البته انتظار این است که کارشناسان به بیان دیدگاه تخصصی خود بپردازند و از مصلحت‌اندیشی دوری کنند چراکه مصلحت امر خوبی است و اما در نگاه تخصصی جایگاهی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار